#الجزء_14
اسلام متفاجيء :يعني معملتش اي حاجه
امجد بسعادة: وكانت هتعمل ايه يعني ،وبعدين هو كان قصدي ،مقلت من فرحتي انو ابويا بخير حضنتها.
اسلام : الموضوع دا جالك علي الطبطاب بردو..
امجد : اووي بصراحه ،بس ربنا يشفي ابويا يعني، بس هي بت جدعه فعلا ،واستجملتني وقت خنقتي وغضبي ،اظاهر حبي ليها مكنش من فراغ...
اسلام : مانتا مبتقعش غير وانتا واقف يابن المحظيظ هههههههه
ويضحك كل منهما ....
امجد : يلا بئا يا اسلام ، انا تعبتك معايا روح نام في البيت ، انتا سهرت معايا فيما فيه الكفايه
اسلام : بطل هبل ياض ، قال بما فيه الكفايه قال ، دا انا افورت في وجبي يا جدع ويضحك امجد واسلام معا..
امجد : طب يلا ياعم الافور من هنا وابقي تعالي الصبح تكمل افورة
اسلام بجديه : عيب عليك والله لابات معاك ، بتكلم في ايه.
امجد مازحا : كدا تبقي صاحبي ومجدع وكفاءة
ويضحكو معا ثم يستكمل : بس اموت واعرف اتوترت ليه بعد المكالمه ، وكانت عايزة تمشي ومشيت من فير متسلم او تشكر وكانت طول الطريق سرحانه..
اسلام رن هاتفه ليعلن عن متصل وهي خطيبته ،فيرد ويترك امجد في شروده!!
***************************
باسم : مالك يا نكديه
وصال : بقالي فترة مشتفتش امجد ، وحشني اووي يا باسم
باسم وهو بيعيب عليها : وحشني اووي يا باسم ، يابت متتقلي كدا ومتبقيش مدلوقه كدا يازفته..
وصال : يعني اتقل ازاي دا علي اساس انو معايا واتخنقنا ، دا مش معبرني اساسا
باسم بجديه : مهي الحياه كدا تخليكي تحبي اللي مش ليكي
وصال : قصدك ايه
باسم : مقصديش ،انا رايح الشغل يلا سلام
وصال : لاء استني
فيتركها ويذهب ف طريقه دون ان يعطيها اي اهتمام
**************************
هدي : خلاص بئا يا جميله هتفضلي زعلانه من ابوكي لحد امتا
جميله: يعني مش شايفه بابا كمل عليا وكان مش عايز يقعد امي معايا لولا اني ضغطت عليه
هدي : ربنا يهدي الجميع يابنتي
************************
اخذت جميله صنيه الافطار ودخلت غرفتها لتجد والدتها مستيقظه..
جميله بسعادة: صباح الورد ياست الكل
نهي : صباح الخير والسعادة عليكي ياحببتي
جميله : طب يلا بئا ياست الكل سيبي السرير دا وتعالي نفطر سوا
نهي وهي تقوم من مجلسها: لاء سبيني افطر انا هنا وانتي روحي افطري مع ابوكي مش عايزة اغير حاجه اتعودتي عليها.
جميله : لا انا اصلا مش متعودة افطر معاهم قليل جدا لما اكل معاهم اصلا مرة كل شهر كدا متقلقيش مش هتغيري حاجه..
نهي وهم ياكلون : انا سمعتك ف المطبخ بتكلمي هدي انك متخانقه مع باباكي في ايه ياحببتي متخانقين ليه..
جميله:بابا اتجوز زي مشفتي كدا ومش ساكت علي كدا كمان عايز يركبها عليها ..
نهي: هو ابوكي معلمكيش انو عيب تتكلمي عليه كدا
جميله: ياماما انا بتكلم معاكي بس وبعدين بتدفعي عنو عادي بعد متجوز وعاش حياته عادي بعديكي ومش بس كدا وبعدني عنك كمان ..
نهي : انتي عارفه ياجميله انا لما عرفت انو اتجوز فرحت اوي ، شوقي كان بيحبني حب لدرجه ان اللي حوليه كانو فاكرين انو هيتعب لو اتطلقنا ،انا اتجوزت ابوكي غصب عني ابويا اللي جوزني وانا كنت بحب واحد تاني ،اللي كان بيخليني اكرهه انو كان عارف اني مبحبهوش وبحب واحد تاني ،كان بيحاول يعوضني ويجبلي كل اللي عايزاه بس فكرة انو عارف ان قلبي مع عيره خلتني مقبلش منو حاجه حتي انتي كنت بشوفك فيه ، كنت بشوفك بنته هو مش بنتي كنت اضربك قدامه علشان اغيظه وكنت ازعقلك لما تضحكي كنت بشوفه هو اللي بيضحك ، لغايه اخر مرة ضربتك فيها وكسرتلك دراعك ساعتها وافق انو يطلقني بس بشرط مشفكيش خالص ، وانا وافقت ..
واخذت تبكي بحرقه بحرقه شديدة علي فعلتها هذه ،ظلمتك يابنتي ومكنش ليكي ذنب
جميله بجديه ويتبين الحزن من مظهرها :انا مسامحاكي علي فكرة ..
نهي وهي تبكي ونظرت لعا باستغراب : مسمحاني بعد كل دا ! دا انا غيرتك يابنتي
جميله : طب مانتي كنت بتحبي واحد تاني وبابا ظلمك لما عايشك معاه غصب عنك واهو هو اتجوز واحدة كانو اصحاب وهما ف الجامعه وكل واحد اتجمع واتجوز التاني ..اللي حصل حصل المهم انك مش هتبعدي عندي تاني
نهي : مش هبعد يابنتي مش هبعد
جميله : كمليلي بئا عملتي ايه بعد مطلقتي من بابا
-لو مفيهاش اسأت ادب ياريت تقولو رايكم وبلاش تكملي دي وتسكتو قولو كملي وراي ،لو مفيهاش اسأت ادب يعني ����