#الجزء_13
جميله : ايه بئا الصدمه اللي حصلت لباباك علشان تجيله الجلطه دي
امجد : هو دا اللي بفكر فيه دلوقتي ، هاروح الشركه اشوف ، بس بكرا ان شاء الله
جميله : ماشي ، هاروح اشوف اوضه في اي فندق
وهاتصل بيهم اقلهم اني هاعد كام يوم
امجد : كلميهم انتي وبعدين احجزلك
جميله : ماشي
تذهب جميله لتهاتف مربيتها هدي
هدي : انتي فين يا جميله ،اتاخرتي اووي يابنتي
جميله: انا في الغردقه ،وهاقعد كام يوم
هدي : يالهووووي ،الغردقه لييييه
اخذت جميله تشرح لها ما حدث واخبرتها ان تعرف ابيها ان اقامتها في الغردقه ستطول ومن ثم اقفلت معها وذهبت لغرفتها في الفندق ..
**************************
جميله بعدم فهم : يعني ايه
امجد : يعني مفيش حاجه في الشركات ،كل حاجه ماشيه كويسه جدا والارباح فوق المتوقع..
جميله بتريقه:ممكن علشان كدا
امجد :علشان كدا ايه
جميله بتريقه : الارباح فوق المتوقع ، جتله جله من كتر الفرحه ههههههههههه
امجد : سخيفه بس تصدقي ممكن هههههههههه
جميله : طب متيجي ننقله مستشفي ف القاهرة
امجد : انا فعلا اتفقت مع المستشفي عربيه الاسعاف جايه تاخده
جميله: طب تمام
يرن هاتف جميله لترد
جميله : ايوة يادادا ، من امتا ،طيب مقلتليش امبارح ليه، طيب هتيجي تاني ،انا جايه بسرعه ،حولي تعطليهم والنبي ، مسافه السكه ، سلام
تترك جميله امجد دون حديث وكانت تجري وهو يجري خلفها الي ان استوقفها
امجد وهو يتنهد من كثرة الجري : رايحه فين يا مجنونه
جميله : لازم اروح اابيت ضروري
امجد : كنتي تقولي كدا من الاول تعااي اوصلك
وبعد ان كربت
جميله : سوق بسرعه يا امجد
امجد : اسرع من كدا ايه
جميله بقلق : معلش معلش
امجد : مش هتقولي في ايه
جميله بقلق: ركز في الطريق الاول ونتكلم بعدين بعدين هنعمل كل حاجه بس نوصل ..
ينظر لها باستغراب ويصمت ،يسود الصمت الي ان وصلو وتتركه جميله وتذهب دون ان تحدثه..
*************************
واذا هي علي وشك ان تدق الباب ليفتح لكي يخرج من الفيلا هذه الانثي التي يتبين من وجها كبر السن..
جميله وهي تنظر اليها: اخيرا
فتفتح هذه المرأه ذراعيها لترتمي جميله في حضنها وظلو هكذا لوقت طويل طويل بما فيه الكفايه وحدثتها جميله وهي علي هذا الوضع..
جميله بحنين : وحشتيني اوووي
المرأه : وانتي كمان وحشتيني اوووي
جميله: جايه تقعدي معايا علي طول صح
المرأه: للاسف لاء
جميله: يبقي جايه تخديني اقعد معاكي
المرأه: انا جايه اسلم عليكي
تبتعد جميله عنها
جميله بصدمه: يعني سيباني طول المدة دي كلها ووقت متيجي تيجي تسلمي عليا .وتضحك ضحكه خفيفه وتقول في سخريه: لاء عداكي العيب وازح بصراحه..
المرأة : اسمعيني يا بنتي ،انا مش مرحب بيا هنا
ومن ثم تنظر لشوقي ..
جميله تنظر لوالدها وتتحدث بحدة : انا مصدقت هي تيجي تروح عايز تمشيها ماما لازم تقعد معايا
شوقي : مش في بيتي
جميله تمسك بيد امها : يبقي استني يا ماما هجهز شنطتي ونروح نقعد في اي حته..
شوقي: انتي مصرة بئا
جميله بدموع : دي امي يا بابا وانا مصدقت هي تيجي واشوفها ابوس ايدك تسبني اقعد معاها..
شوقي :موافق خليها تقعد معاكي في الاوضه ..
تنظر لها جميله بفرحه تعالي يا ماما اوريكي اوضتي
***************************
جميله بسعادة بعد ان جلست هي ووالدتها علي السرير: انا مش مصدقه ،انك قدامي دلوقتي ، تنتي عارفه انتي هتحبيني اووي انا بقيت اعمل كل اللي قولتيلي عليه زمان وانا قوحتك فيه بقيت بضحك بحدود وابتسم بحدود ومصحبش اي حد كل البنات في الكليه مكنوش بحبوني علشان كنت بصدهم في الكلام وتضحك بس طبعا ميهمنيش اهم حاجه اني لما اقبلك اكون زي مانتي عايزة ، اه عندي صحبه واحدة بس والله العظيم محترمه وكويسه يا ماما ، بقيت بتكلم بحدود وبقيت علي طول ساكته ومبتحركش كتير كمان زي مكنتي عايزة ، معلش يا ماما دوشتك برعي بس والله مبتكلمش كتير ...
ثم تنظر لها والدتها وتأحذها في حضنها مرة اخري
جميله بحنو : بحبك اوووووي يا ماما
الام (نهي) قد بدأت في البكاء: وانتي كمان يابنتي وحشتيني اووي.
جميله: والله يا ماما لسه عارفه من الدادا انك جيتي مرتين قبل كدا لو اعرف كنت جيت علي طول
نهي: حصل خير يابنتي
جميله : طيب بتعيطي ليه دلوقتي
نهي ببكاء: انا ظلمتك كتير اوي يابنتي ،انتي بسببي بقيتي شخص محدش بيحبه .سامحيني يابنتي انت اسفه..
جميله : انا اهم حاجه عندي انك جيتي دلوقتي ،وانك هتقعدي معايا مش عايزة حاجه تاني ،انتي مش عارفه انا محتاجاكي قد ايه ..
نهي: وانا كمان يابنتي محتجاكي جمبي اوي
جميله : طيب يلا ننام وبعدين بكرا نتكلم ونعمل كل حاجه..
نهي : طيب يلا اطفني النور وتعالي في حضني زي زمان..
***************************