• دخول الاعضاء

    صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
    النتائج 1 إلى 15 من 17

    الموضوع: رواية البقاء لمن يحب

    1. #1
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_1
      في مكان ما بالجامعه تتحدث فتاتان
      جميلة : مدام هتبقي مبسوطه روحي انتي انا مش عايزة اروح
      نورا : انا اتحيلت عليكي كتير اووي مصعبتش عليكي
      جميله : انتي عارفه رأي وعارفه كمان اني مش هغيره فكل محاولاتك دي مش هتجيب نتيجه معايا ، روحي شوفي حالك بئا وانا هاروح علشان اعمل الاكل لبابا زي موعدته..
      نورا : خلاص انا ماشيه عايزة حاجه
      جميله : سلمتك ، سلام
      وتذهب كل منهما في طريقه جميله الفتاه ذات البشره الخمريه والعيون البنيه الواسعه والطول المناسب وذات اللبس المحتشم تذهب الي بيتها في حي راقي بمصر الجديدة ، اما نورا الفتاه ذات البشرة البيضاء والعيون العسليه والطويله وبوجها برأءه مثلا اوجه الاطفال ولكنها تغطيه بالميكاب التي تحبه حتي تظهر كأنسه جامعيه وليست طفله بريئه تذهب الي اصدقاءها في نفس الكليه..
      ********************
      امجد : ايه اومال فين صحبتك مش هتيجي بردو
      نورا : طب كويس انك عارف ، اومال فين اسلام
      امجد : راح يجبلنا حاجه نشربها ، اهو جاي هناك اهو .وبعدين دا كله ومعرفتيش تقنعيها ..
      فترد فتاه اخري
      وصال : ومالك كدا مهتم بيها اوي
      امجد : ياستي ولا مهتم ولا حاجه
      ياتي اسلام : مش يلا بئا مدام اتجمعنا .والواد باسم قالي هيستنانا هناك
      كلهم : يلا
      ويذهبون معا امجد هذا الشاب طويل البنيه ذات جسم مرسوم وذات البشره البيضاء والعيون العسليه الفاتحه وهذا الذقن والشنب البسيط ذادو من جماله وجاذبيته.وهذا غير شخصيته القويه التي تجذب الفتيات ايضا اليه ،ونضع في الاعتبار ايضا ان هذا جعله الشاب المتكبر المغرور الذي لا تتوقع منه افعاله..
      واسلام هذا الشاب الذي فيه من جسم امجد كانه تصغير لامجد ..
      وهذه الفتاه وصال التي تغار علي امجد وتحبه بل تعشقه وتحاول قدر الامكان لفت انتباهه..
      **********************
      في المنزل الموجود بمصر الجديدة وخصيصا في المطبخ..
      الاب(شوقي): ها يا جوجو طبخلنا ايه انهاردة
      جميله بابتسامه : عملالك الاكل اللي بتحبه محشي ورق عنب وجلاش باللحمه وحمرت فراخ وعملت كمان ملوخيه خضرا دا غير التحليه كمان
      شوقي : كل دا يابنتي تعبك معايا علطول كدا
      جميله : بس يا بابا متقولش كدا ، احنا عندنا كام بابا يعني..
      وتأتي الخادمه الي المطبخ وتقول : اودي الاطباق علي السفرة يا جوجو
      جميله : ايوة يا دادا هدي وانا هودي معاكي اهو ، واتفضل يا سي بابا معنديش رجاله يقفو في المطبخ ..
      وبتجمع شوقي وبنته والدادا هدي التي تعتبر مربيه جميله وجزء من هذه الاسرة ايضا ..
      *********************
      وفي مكان اخر فيلا فاخمه في احد الكمبوندات الشهيرة ، يجلس سامي وزوجته نرجس وامه رقيه وبنته ريم واخيها رياض ...
      سامي بجديه : يلا نبدأ الاكل بئا مش هستناه اكتر من كدا..
      نرجس : استني يا حج ، والله ماكدة عليه
      سامي بجديه : وانا مش هستني حد يلا بسم الله
      ويبدو في تناول الطعام ...
      سامي : مالك يا امي مش بتاكلي ليه الاكل مش عجبك تيته رقيه : انا هستني امجد ومش هاكل من عيرو كلو انتو وانا طالعه اوضتي ..
      ***********************
      تاني يوم في الكليه ولن ننسي انهم في اخر سنه من التعليم الجامعي في كليه التجارة...
      نورا : اخيرا هتيجي معايا في رحله
      جميله بضحك : افرحي ياستي ، بس متتعوديش علي كدا
      نورا: دا احنا هنعمل جو تحفه واحنا شله كدا
      جميله : هنتجمع الساعه كام
      نورا : بكرا الساعه 7 الصبح
      جميله : طب هاروح المدرج قبل مالدكتور يخش ومعرفش اخش انا بعديه
      نورا : وانا هاروح اشوف اسلام
      *********************
      ليلا في المنزل الموجود بمصر الجديد
      جميله : هو المفروض اخد من هنا اكل ولا اشتري هناك..
      دادا هدي : انا عملت الاكل وهتاخديه معاكي
      جميله : ماشي ،يلا تصبحي علي خير
      دادا هدي: وانتي من اهل الخير يا جوجو
      *********************
      في اتوبيس الرحله..
      نورا : بس انا عايزة اقعد ورا معاهم
      جميله : روحي انتي عارفه اني مبزعلش ..
      نورا : هشوف بنت من اللي ورا يرضو يجي يقعدو قدام..
      وبعد ان وصلو وقفت شله امجد تتريق علي خلق الله،فردت فتاه علي التريقه التي سمعتها عنها منهم.
      الفتاه بصوت ليسمعو : ربنا يهدي
      فتعصب امجد مما حدث وفي هي علي غفله وعائدة من حيث اتت مد امجد رجليها ليكعبها فنجح ف ذلك فضحكت شلته وكانت جميله تشاهد ما حدث من بعيد، فذهب اليها لتساعدها علي الوقوف
      جميله : انتي كويسه
      الفتاه : ايوة شكرا
      جميله : تعالي معايا ..
      وتنظر لهم نظرات تدل علي وضعتهم في نظرها فرمقها امجد بنظرات الغضب..
      ********************

    2. #2
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_2
      تمر الايام وفي يوم في فيلا سامي ابو امجد
      امجد : اهو جيت بدري علشان متقوليش بنساكي
      تيته رقيه : شاطر يا ميجو ، ربنا ميحرمنيش منك ..
      كانت الجدة العجوز قعيدة علي كرسي متحرك اثر حادث قديم وكان الاقرب الي قلبها هو امجد لانهم اعز الاصدقاء رغم فرق السن
      تيته رقيه : ها غلست انهاردة علي مين لسه علي البنت دي ولا غيرت
      امجد : لاء البنت دي محضرها مفاجاة هتخرج من عنيها ..فمهدي اللعب علشان مش عايز حد يتعود عليا ..
      تيته رقيه : ربنا يهديك يابني
      امجد مازحا : انا مش ابنك انا ابن ابنك ..جالك زهايمر ولا ايه يا نينه..
      تضحك الجدة ويكملو الامسيه معا ..
      ********************
      يأتي يوم التخرج كانت تجلس جميله مع صديقه جديدة لها اسمها عليا الي ان نادتها نورا..
      نورا : جميله متيجي تقعدي معايا
      جميله تستأذن من عليا وتذهب معاهاا
      جميله : شوفي عايزة نتصور صور كتير مع بعض ..
      نورا : ماشي يلا
      ********************
      باسم : ايه يا معلم غيرت رايك ولا ايه
      امجد بتردد : عادي مش فارقه معايا
      باسم ليغيظه : ايه يا جدع شكلك وقعت
      امجد بغيظ : اقع في مين في دي !!
      باسم : ايوة ف دي والدليل انك مش راضي تعمل اللي اتفقت عليه ..
      امجد : طب شوف اللي هيحصل دا ..
      يذهب امجد علي مقربه لجميله ويجمع اصحابه ليشاهدو هذا ...
      امجد بصوت عالي : انتي يا بت انتي
      فتنظر جميع الفتايات اليه بما فيهم جميله ، فتلاحظ جميله انه ينظر لها ..
      جميله باستغراب : انتا بتكلمني انا
      امجد : اومال هكون بكلم مين يعني خيالك ..
      جميله بعصيبه : وانتا بتعلي صوتك ليه حد قالك عليا طرشه
      امجد بنفس نبرة صوته :انا حر واسمعي الكلمتين دول وحطيهم حلقه فودنك ، انا مش عارف متنكه وطالعه فيها علي ايه شايفه كدا الشباب هيتشدو ليكي علي خيبه ايه دانتي لا شكل ولا جمال وكل شاب شافك قبل كدا بيبقي واخد عنك الفكرة دي واحدة مقعدة ومغروره وطالعه فيها كمان يابنتي دول بيشتموكي من وراكي وانتي بئا بتمشي واثقه من نفسك اوي مس عارف علي خيبه ايه .عارفه اني لما بعوز اضحك ببص عليكي شخصيه اللي يعرفها يشمئز كدا او اللي يشوفك بيحس انو منظرك مقزز كمان اصلا اي حد يفكر في اللي بتعمليه او اللي بتحاولي تبينيه للناس يقول انك عامله عمله وخايفه حد يعرف شمال يعني .كنت مجهز لسته اقولهالك بس نسيت بصراحه مش بقولك منظرك مقزز بيخلي اي حد ينسي اللي في دماغو عارفه اكبر دليل علي كلامي ايه انو معندكيش غير صاحبه واحدة ومش دايما معاكي كمان .. واحدة زيك المفروض تستخبي ومتظهرش ، اصلا ابوكي ظلمك لما سماكي جميله وامك لما خلفتك اصلا ويضحك ضحك هستيري ويضحك معه اصدقاءه ، والبنات والشابات الذين لقو نفور منها وكانت مع كل كلمه منه تتجمع العبارات في عينيها الي ان خانتها عينيها ونزلت العبارات كالسيول كانت لا تستطيع الكلام كانت تبكي وتنظر الي من حولها من يضحك ووجدت صديقتها تحاول ان تكتم ضحكتها الي ان جرت من امامهم جميعا كانت منهارة وهي تمشي الي ان استوقفتها نورا..
      نورا : جميله استني
      جميله ببكاء : عايزة ايه مني ، ولا في كلمتين نسيهم وجايه تقولهملي ..
      نورا : ياحببتي انا جايلك انتي
      جميله بانهيار : وانا مش عايزة حد ولا محتاجه حد ولا عايزاكي تبقي صحبتي تاني انتي مش شبهي ولا عمرك هتبقي شبهي روحي للاصحابك اللي بتحبيهم اللي شبهك
      وتتركها وتركض ، وتقف نورا مصدومه مما سمعته ثم تذهب الي اصحابها ..
      *********************
      في كافيه متجمع كلا من نورا ووصال وامجد واسلام وباسم..
      امجد : متفكيها بئا يا نورا خلاص اللي حصل حصل ،ثم ينظر لباسم قائلا: منك لله يا بعيد
      باسم : مني لمين ياخويا ، انتو تعملو العمله وتلبسوهالي ..
      نورا بحزن شديد : انا خسرت صديقه ..
      كانت جمله بسيطه قالتها ولكن اثرت في امجد بشدة وشرد معاها الي ان افاقه باسم قائلا..
      باسم بتريقه : ايه يا عم انتا كمان خسرت صديقه مش هتتعوض ابدا ..
      امجد ظاهرا بمبالاه : خلاص يا نورا اسبوع وروحي صالحيها ..وبعدين انهاردة اخر يوم عايزين نخرج مش هنقضيها كافيهات ...
      *********************
      في هذه الاثناء كانت تجلسان معا
      جميله : اه الحمد لله بقيت كويسه دلوقتي
      عليا : متحطيش الموضوع دا في دماغك خلاص اللي حصل حصل
      جميله : انا مش هاروح الكليه دي تاني انا كرهتها اوي ، ومش هاعمل دراسات عليا ولا اي حاجه زي مخططت مش هخشها تاني ابدا ..
      عليا محاوله اقناعها : ليه كل دا محدش هيفتكر حاجه
      جميله بحدة : انا قررت خلاص وهنفذ ..وبعدين تعبتك معايا شكرا
      عليا : خلاص احنا بقينا اصحاب مفيش شكر مبنا
      جميله تبتسم لها : طيب انا عايزة اروح خدي رقم تليفوني بئا ونبقي نتكلم مع بعض ..
      *********************
      رايكم اكمل ولا لاء انا لسه مخلصتش كتابة فيها عموما فكل متشجعوني هكمل بصراحة ^^


    3. #3
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_3
      في فيلا سامي ابو امجد
      امجد ذاهبا لجدته ينزل ليقبل يداها
      امجد : ازيك يا احسن نينه في الدنيا
      رقيه : ازيك انتا يا حبيبت نينه
      يجلس امجد علي الارض مربعا رجليه
      امجد : الحمد لله
      رقيه : مش دي الحمد لله بتاعت امجد حبيبي ..مالك
      امجد بضيق : عملت حاجه انهاردة ومدايق شويه منها..
      رقيه : احكي عملت ايه وانا اقولك تدايق ولا لاء..
      وبعد ان حكي لها امجد ما بدر منه تجاه زميلته لا لم تحدثه في حياتها قط ..
      رقيه : صحبك ملوش دعوة ، انتا مش عيل علشان حد يغيظك او يقولك تعمل ايه وانتا تنفذ من غير تفكير انتا غلطت ومش هقولك اعتبرها اختك والكلام دا بس انتا غلطت فيها ولازم تعتذرلها علشان انتا مش هتراضها لنفسك والمفروض تدايق جدا مش شويه بس..
      امجد : يعني جيلك علشان تديقيني اكتر يا نينه خلاص اللي حصل حصل ..
      رقيه : اعتزرلها يابني ..
      امجد : خلاص حاضر هشوف الموضوع دا ..
      *******************
      بعد اسبوع تتقابل الشله
      امجد : ها ياست نورا روحتي تصلحيها ولا لاء
      نورا : عزلو وغيرت رقم تلفونها ومعرفش عنها حاجه
      شعر امجد بالضيق الشديد من هذا شعر بانه كان مندفعا وانه ظلمها ..
      امجد بضيق : انا مروح سلام ..
      **********************
      -بعد مرور اربع سنوات-
      ********************
      في فيلا امجد سامي ..
      سامي : لحد امتا هتقضي عيشتك هلس وقرف <br>
      امجد : يا بابا انا بدرس لسه هخلص وابقي اشتغل معاك..
      سامي : وبتدرس ايه دلوقتي
      امجد : لسه دراسات عليا
      سامي : وفي انهي سنه بئا دلوقتي
      امجد : لسه بادئ في التانيه
      سامي بعصبيه : يعني اربع سنين بتدرس دراسات عليا وطبيعي اي حد ياخدها في سنتين انما انتا عديت اربع سنين ولسه ف سنه تانيه ...شوف يازفت الطين انتا قدامك اسبوع لو مجتش فيه البيت دا والمصروف والعربيه مانتش لمسهم تاني .
      رقيه : اهدي كدا بس يابني
      سامي : اهدي ايه يا امي ، دي بنت الشريك الجديد بتشتغل واصغر منو ابني انا ميشتغل ليه ان شاء الله اكتع ،اهبل مهو سليم يبقي يساعدني ف الشغل
      امجد مازحا : متكم القافيه اكتع اهبل اشول احول اعبط مهو اي صفه تعجزيه وخلاص
      فتضحك اخته ريم واخيه رياض علي ما قاله ..
      سامي بعصبيه : بتقول ايه
      امجد : بقول حاضر حاضر يا حج ..يلا سلام انا نازل
      سامي : طب شوفي الواد بيعمل ايه دلعتي يا امي كتير انتي..
      رقيه بضحك: يا سامي ان كبر ابنك خاويه..
      *********************
      في شركه شوقي ابو جميله
      جميله : حجزت ياستي وهروح انهاردة باليل
      عليا : طب اجي معاكي
      جميله : لا هاروح لوحدي يلا بئا نبدأ
      عليا : طيب ، عندك معاد مع المحامي الساعه 10 دلوقتي يعني
      ********************
      دخلت البيت شاردة الذهن حزينه ، فذهبت الي غرفتها بسرعه.
      دادا هدي : مالك يا جميله مديقه كدا ليه
      جميله بحزن : مخنوقه اووي يا دادا اووي
      وتبكي بحرقه
      الدادا : استهدي بالله كدا واحكي في ايه ..
      جميله :.....................
      *********************
      ويشرق شمس يوم جديد في شركه جميله شوقي
      عليا : صباح الورد
      جميله بارهاق : صباح الخير
      عليا : ها الدكتور قالك ايه
      جميله : مرحتش كنت نعسانه ومرحتش .. بصي لما هاحجز هقولك وتيجي معايا
      عليا : ماشي .اما نشوف هتحجزي امتا .. في واحد برا عايزك بيقول اسمه محمد سيد
      جميله : اه دخليه ومدخليش علينا حد
      عليا : حاضر
      جميله : اهلا اهلا
      محمد : ازيك يا هانم
      جميله : ايه الجديد
      محمد : مفيش سيوله ..
      جميله : بس دا اللي عندك ، معلومه قديمه
      محمد : لاء ياهانم القديمه مفيش سيوله بس الجديد انه في كل الشركات مش الشركه دي بس و كمان رحتهم طلعت في السوق يعني اي نسبه هيقبلو
      جميله بتفكير : دماغك حلوة يا محمد
      محمد : تلميذك يا هانم
      جميله : طب عدي علي الحسابات وانا سايبالك مكافاه هناك روح خدها ..
      محمد : متشكرين يا هانم
      ********************
      في الكافيه
      اسلام : يعني خلاص يا ميجو هتشتعل
      امجد : مش وقتك خالص انا مخنوق خلقه
      نورا : مدايق من ايه دا الشغل حلو
      امجد : نقطينا انتي كمان بسوكاتك عيال خنيقه انا خالع نورا : قبل متخلع شوف شغلانه لاسلام معاك
      اسلام : نعم ياختي
      امجد : ودا يشتغل ايه
      نورا : اي حاجه خليه يشتغل وخلاص
      امجد : طيب هشوف ..سلام دلوقتي
      اسلام : انتي ازاي تعملي كدا
      نورا : يعني عجبك قاعدتك من عير شغل
      اسلام بضيق : اوووووف
      *******************
      يتصل شخص بامجد
      امجد : الو
      وصال : وحشتني اووي
      امجد : امممممممم وبعدين
      وصال : هنتقابل انهاردة الساعه 6 في الكافيه بتاعنا
      امجد : مين اللي قال كدا
      وصال : انا
      امجد : وانتي مين علشان تقوليلي اعمل ومعملش ايه
      وصال بميوعه : ايه يا ميجو عايزة اشوفك
      امجد : مش فاضي يا وصال ، واقفلي دلوقتي ورايا شغل ولما افضي هبقي اكلمك سلام ...
      ***************************
      رايكم ^^بئا يكرمكم ربنا ياجدعان

    4. #4
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_4
      باسم وهو يرتشف بضع رشفات من العصير : ها
      وصال بضيق : قال ورا شغل
      باسم يضحك : وهتعملي ايه
      وصال : والله مهسيبه ورا ورا
      باسم : احبك وانتا مصمم ههههههههههه
      ***********************
      في فيلا شوقي ابو جميله
      شوقي : متنسيش معادنا بكرا في شركه المقاولات
      جميله : هاجي في المعاد متقلقش
      نبيله : حتي علي العشا بتتكلمو في الشغل .انا زهقت منكو
      يضحك شوقي : خلاص يا ستي احنا مش قد زعلك ، عايزة اتكلم في ايه وانا اتكلم
      ترمقهما جميله بنظرات ضيق وتقول
      جميله : الحمد لله ، هخش اوضي جايبه روايه جديدة عايزة اقرأها تصبحو علي خير ..
      وتمشي دون ان تستني رد منهم
      فينظر لها شوقي بزعل وتنظر له نبيله برضا كانها تقول له اتركها علي راحتها ..
      نبيله امرأة ذات العمر40 زوجه شوقي وتعتبر جميله انهازوجة ابيها الكريهه ....
      ***************************
      في شركه سامي ابو امجد ..في الصباح
      امجد بلمبالاه : ها .هاعمل ايه دلوقتي
      سامي : خلاص زمنهم جايين دلوقتي
      امجد : طيب هاروح اتكلم في الموبايل برا مكالمه مهمه وجاي
      سامي بحدة : امجد
      امجد : والله جاي مش هخلع
      *************************
      وهو خارج من المكتب يجد فتاتان داخلان عليه
      جميله في المقدمه ذاهبه للسركتيرة وهي ممسكه انفها من فوق ناحيه العينين لان راسها بتوجعها..
      جميله وهي مازات ممسكه بانفها : عايزة مسكن لو سمحت ضروري دلوقتي
      وعليا تنظر لامجد وتبتسم
      عليا : ازيك
      امجد : الحمد لله
      عليا : شكلك مش فاكرني ، انا عليا كنت معاك في الكليه لو تفتكر كعبلتني قبل كدا وضحكت عليا انتا وشلتك ..
      امجد وقد بدأ يتذكر فضحك ضحكه عاليه : اهاااا قلبك بلاك اووي لسه فاكرة
      في هذه الاثناء كانت جميله تأخذ المسكن وتشرب بعض المياه .
      فتقف وبنظرن لبعضهم
      امجد ممددا يداه : ازيك
      جميله وهي تعرفه ولكن تظهرت انها لا تتذكر : الحمد لله اهلا بيك بابا خمس دقايق وجي
      امجد : ياخد وقته دي الشركه شركته
      جميله بجديه : تمام عن اذنك
      وتدخل عليا وجميله المكتب ويستقبلهم سامي وبعد قليل انضم اليهم شوقي والمحامي ...
      قامت عليا ووزعت علهم اوراق وتحدثت جميله قائله
      جميله : دا عقد الشراكه الجديد
      سامي : الجديد !!ازاي يعني مش فاهم
      جميله : يعني بدل 50 في الميه دي هيبقي الشراكه اللي بينا 51 و49 في الميه ..
      سامي : وطبعا واضح من كلامك انكو انتو 51 في الميه ..
      جميله : بالظبط..
      سامي : وايه اللي يخليني اوافق
      جميله بكل ثقه : علشان انتو اللي محتاجينا مش احنا.
      سامي : ازاي يعني
      جميله : معندكش سيوله ومش الشركه دي بس دا الشركات كلها دا غير ان الشركه دي بتخسر اساسا.
      امجد بتريقه : شكلك دفعتي كتير علي الكلمتين دول .
      عندما قال ذلك كانت تنظر الي اوراق العقد فلحظات من الصمت ثم نظرت اليه لتجده ناظرا لها ..
      جميله : السوق كله عارف الكلام دا ..
      سامي معقبا : شركتا من احسن....
      تقاطعه جميله قائله : كانت
      امجد : نعم
      جميله : شركتكو كانت من احسن شركات المقاوله وكان بردو ليها اسم دلوقتي انزل السوق واسال عنها هتسمع انها شركه هتعلن افلاسها ومواعيدها مش منتظمه .محدش فاكرة انها كاانت من احسن شركات المقاوله ، وكان دي دلوقتي ملهاش لازمه..
      امجد : اقطع دراعي ان كنتي متكلفه كتير ف الموضوع دا ..
      جميله ناظره لسامي : حضرتك لو عايز تراجع العقد او تتناقش احنا موجدين دلوقتي وتقدر تتناقش في مكتب حضرتك مع المحامي بتاعك ..علشان لو مشينا معتقدش انو هيبقي في وقت نيجي تاني ..
      سامي : طب تمام ، عشر دقايق نتناقش عقبال متشربو قهودتكم
      جميله بكل ثقه : خدو وقتكم..
      *********************
      في المكتب الاخر
      سامي : هنعمل ايه
      المحامي: مفيش حل غير الموافقه ، ونحط في الاعتبار انهم قايلين مبلغ مش هنلاقيه تاني ..
      سامي : بس كدا هما اللي هيبقو المسئولين
      المحامي: مهو مفيش حل غير كدا يا سامي بيه
      امجد :عندي الحل
      سامي : ايه هو
      امجد : سبلي الشركه 6 شهور وهرجعهالك احسن من الاول..
      المحامي: مينفعش
      امجد : طب 3 شهور
      المحامي : مينفعش بردو
      امجد : في ايه يا استاذ انتا معانا ولا معاهم
      المحامي : انا مع مصلحه الشركات كلها مش الشركه دي بس
      سامي : وهو كذلك هوافق ..
      **********************
      وعلي الجانب الاخر وفي هذه الاثناء
      شوقي بحدة : مقلتيش ليه انك غيرتي العقد
      جميله : مجتش مناسبه دي حصلت في اخر لحظه .
      شوقي بحدة : لو اتكررت تاني...
      تقاطعه جميله : هبقي اقولك بعد كدا
      وتبتسم ابتسامه كانها تخبره بان يصمت
      *******************
      ياتي اليهم سامي وامجد والمحامي
      جميله بكل ثقه : ها نقول مبروك
      سامي :ايوة ،مش هنلاقي احسن منكو
      شوقي : ولا احنا
      وبعد ان امضو العقد ،
      سامي : احنا مجهزين المكتب اللي هتيجو تقعدو فيه
      جميله : هو يعتبر هيبقي بتاعي انا زي ما بابا اتفق معاك..
      امجد بتريقه : كويس مرجعتوش ف كلامكو في دا كمان
      لم تنظر له جميله كانها تخبره بانها لا تهتم بوجوده من الاساس..
      رأيكم بئا :(

    5. #5
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الحزء_5
      يستاذن شوقي والمحامي الخاص به وتذهب جميله وعليا مع امجد ليدلهم علي مكان المكتب الذي سيصبح لجميله.
      ************************
      في فيلا امجد سامي
      امجد : شوفتي يا نينه عملت ايه
      رقيه : يا حبيبي يابني تلقيه مخنوق ومدايق دلوقتي..
      امجد : انا خلاص قررت اقف مع بابا في الشغل علشان اول مرة اشوفه متردد ومش عارف يتصرف ازاي ، اديقت من نفسي اوي ساعتها..
      رقيه : ايوة كدا خلي قلبك علي ابوك دا ملوش غيركم .
      امجد : عارفه مين اللي عملت كدا يا نينه
      رقيه : مين
      امجد : لو تفتكري البنت اللي قلتلك هزقتها قدام الناس وانها صعبانه عليا وكدا
      رقيه وقد بدأت تتذكر : ايوة افتكرتها هي اللي عملت كدا..
      امجد : تصوري يطلع منها كل دا
      رقيه : يا خوفي لو كانت جايه تنتقم منك ف ابوك..
      امجد وقد بدأ يفكر في كلام جدته: تفتكري بس معتقدش دي مكنتش فكراني اصلا..
      رقيه : البنت عمرها متنسي حد نزلت دمعتها قدامه.
      امجد : طيب يا نينه انتي المفروض تنامي دلوقتي .تصبحي علي خير ..
      رقيه : وانتا من اهل الخير يابني ..
      ****************************
      ذهب امجد لغرفته واجري اتصال هاتفي..
      امجد : هنبدأ شغل بكرا عايزك تبقي ف شركه بتاعت المقاوله الصبح بدري..
      اسلام : وهشتغل ايه بئا
      امجد : هتبقي المساعد بتاعي
      اسلام : اشطا مفيش مشاكل ، بس اما مليش ف اي حاجه
      امجد : هخليهم يفهموك يلا سلام
      اسلام : سلام..
      يغلق امجد الهاتف ثم يتذكر كلام جدته في فكرة انتقام جميله ومن ثم يطرد هذا التفكير من رأسه ويخلد للنوم ...
      ***************************
      في فيلا جميله شوقي..
      شوقي : مبروك شركتك الجديدة
      جميله بفرحه : خلاص يا بابا كتبتها باسمي
      شوقي : ايوة ياستي بقت راسمي باسمك
      نبيله باندهاش : بجد وايه المناسبه بئا
      جميله بحدة : وهو لازم يبقي ف مناسبه علشان بابا يعملي مفاجاه وعلي العموم حضرتك بابا اللي اداني العقد دا وقالي لو جبت اكبر نسبه فيه هتبقي باسمي ،عند اذن حضرتك..
      وتتركهم وتذهب لغرفتها دون ان تنتظر رد ..
      فينظر شوقي لنبيله فتبتسم وتخبره برضا: هخشلها انا..
      ***********************
      تدخل نبيله لجميله في غرفتها لتجدها تجلس علي مكتبها وتطلع الي الاوراق التي امامها...
      نبيله بحنان : بتعملي ايه يا جوجو..
      جميله دون ان تنظر لها : زي مانتي شايفه..
      نبيله : بس يابنتي انتي كدا بتجهدي نفسك ودا غلط عليكي
      تنظر لها جميله وهي صامته لحظات وتحدثت قائله:لاء
      نبيله باستغراب : ايه اللي لاء
      جميله : انك خايفه عليا
      نبيله : دة علي اساس انك دخلتي جو نيتي وعرفتيني.
      جميله : حاجه زي كدا ، اكتر واحدة ممكن تكون بتكرهني انتي ، وعلي فكرة باينه اووي ومتقوليش يابنتي علشان انتي مش ماما.. وتبتسم لها ثم تنظر للاوراق امامها..
      نبيله بحنان : بصي يابنتي انا.....
      تقاطعها جميله بحدة : انا ورايا شغل كتير دلوقتي
      كانت جميله ترمق نبيله بنظرات غاضبه ، انصاعت نبيله لها وذهب الي غرفتها...
      **************************
      مرت اسبوع ولم يحدث اي حدث مهم بالنسبه للجميع
      -في مطعم من المطاعم الشهيرة بالقاهرة
      وصال : وهما دول مش هيفضو خاالص
      نورا : مش عارفه حتي اسلام مبقاش يتصل بيا زي زمان يدوبك باليل قبل مينام يقولي تصبحي علي خير وبعد ميصحي يقولي صباح الخير ، بس انا فعلا زهقت..
      وصال وقد لمعت في مخها فكرة : طب متيجي نروحلهم الشركه
      نورا : طب والله فكرة حلوة يلا بينا
      ******************************
      في الشركه
      وصال : روحي انتي ليهم وانا هسلم علي اونكل سامي واهحصلك
      نورا : اشطه
      تذهب نورا تجاه المكتب التي تظنه ملك لامجد ..
      تدخل فتجد السكرتيرة عليا علي مكتب السكرتاريه فتفكر اذن اين وضع امجد حبيبها اسلام اكيد بالداخل معه..
      نورا : هو امجد جوا ثم تستكمل مسرعه : انا شوفتك قبل كدة
      عليا : كنت معاكو ف الكليه كنت صاحبه جميله الجديدة..
      نورا : ايوة صح
      عليا : هتخشي تسلمي عليها
      نورا : علي مين
      عليا :جميله ،مهي الشريكه الجديدة ف الشركه..
      في هذه الاثناء تتدخل وصال لتجد علي مكتب السكرتاريه اسلام
      وصال : انتا شعال مع امجد ولا ابوه
      اسلام : ايه دا .. ايه اللي جابك هنا
      وصال : مفاجاه مش كدا
      اسلام : كدا وابو كدا كمان تعالي ندخلوه
      فتدخل وصال لامجد
      وصال : surprise
      امجد : نورتي المكتب ، ايه دا جايه لوحدك
      وصال : لاء جايه مع نورا وهي راحتلك المكتب دا المفروض يعني
      امجد : ايه راحت هناك ، طب يلا نلحقها قبل متعك الدنيا مع جميله
      وصال باستغراب : جميله!!
      اسلام : مش وقت استغراب خالص يلا..
      ************************
      في هذه الاثناء تدخل نورا لتجد حميله جالسه علي المكتب سانه راسها علي انامل يداها ومركزه ف الاوراق الراكدة امامها ، ظنت جميله ان عليا هي من دخلت..
      جميله دون ان تنظر : في حاجه يا عليا

    6. #6
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الحزء_6
      نورا : لاء انا مش عليا
      تذكرت جميله انها سمعت هذا الصوت من قبل الي ان جاءت ضوضاء بعدها فكانت مضطرة الي النظر اليهم لتجدهم ..جميله بعد ان وضعت النظارة جانبا ونظرت عليهم تذكرت الاحداث التي كانت دائما تتجهلها ايام الكليه
      جميله بابتسامه خفيفه : اهلا وسهلا
      وتقف وهي مكانها وتسلم عليهم باليد فقط..
      امجد : معلش يا جميله اصل دا كان مكتبي القديم فهما كانو فاكرني هنا
      جميله : عادي مفيش مشاكل
      وصال : بس الديكور والالوان اتعيرت اكتر
      جميله : اكيد لازم اغيرها مانا هبقا موجودة فيه مودة طويله من اليوم لازم ابقي مرتاحه
      وصال لاغاظتها : بس ديكور كئيب
      تنظر لها جميله باستنكار وتصمت ، لتستكمل وصال اغاظتها..
      وصال : انتي عارفه انا مشفتكيش من امتا
      جميله : مش عايزة اعرف
      وصال بخبث : مش عايزة تعرفي ولا مش عايزة تفتكري..
      جميله تنظر لها بابتسامه خفيفه : مش عايزة اعرف ثم بعد انتهاء جملتها وهي لازلت ناظرة اليها تخفي ابتسامتها وتنظر لها كانها تقول لها لا اريدك في مكتبي الآن..
      وصال بخبث : فاكر يا ميجو لما ....
      تقاطعها نورا لتنهي هذه المناقشه التي لن تنتهي علي خير ابدا
      نورا بحنان وبسرعه : جميله انا عايزة احضنك
      فتقف جميله وتفرد زراعتها وتبتسم ابتسامه عريضه لتدل علي ترحبها رما تقول وبالفعل ذهبت نورا اليها وحضنتها بشدة وظلت فترة ممسكين ببعضهما..
      اسلام لوصال : ايه جو الحرمان دا
      وصال ضاحكه بصوت : سمعت يا ميجو....
      ليقاطعها امجد كانها يريد ان يخبرها بانها سخيفه حقا..
      امجد :طيب نسيبكو بئا يابنات تدردشو مع بعض ونروح احنا بئا للشغل..
      ويتركهم امجد واسلام ليستكملا عملهم الي ان حان موعد الذهاب فذهبو اليهم لياخذهم..
      امجد : مش يلا ولا انتو هتباتو هنا
      وصال : ايوة يلا بينا بئا يا نورا
      نورا : يلا فعلا بس علي فكرة يا جميلة انتي متغيرتيش خاالص لسه بتضحكي بحساب وبتسمي بحدود وبتفكري قبل متعملي او تقولي اي حاجه ..
      فتبتسم لها جميلة : مهو لازم ابقي زي مانا مفيش حاجه هتغيرني ...
      فتنظر نورا لاسلام : صح نسيت اعزمها
      اسلام : استني هقولها انا ، شوفي يا جميله انت وعليا عزمنكو علي خطوبتي انا ونورا كمان تلت ايام هنستناكي
      جميله بابتسامه : مبرووك ، فين القاعه
      نورا : الله يبارك فيكي ، شوفي امجد هو اللي هيجبكو علشان عايزاكو جنمبي من اول ميبدأ
      جميله : تمام ماشي
      امجد : يلا بئا خليني اروحكو عايزة اروح اتاخرت علي روكا..
      وذهبو جميعا بعد ان سلمو علي جميله وعليا
      *************************
      في فيلا جميله شوقي تتصل بعليا
      جميله : هاخد بكرا اجازة مش هاجي
      عليا : ليه تعبانه
      جميله : لا الحمد لله ، بس عايزة اريح شويه
      عليا : خلاص ماشي
      جميله : يلا عايزة حاجه
      عليا : سلامتك
      ***********************
      في فيلا امجد سامي
      رقيه : اتاخرت عليا انهاردة
      امجد : معلش يا روكا غصب عني اصحابي زروني انهاردة واضطريت اروحهم بنفسي علشان الوقت اتاخر.
      رقيه : جدع يا حبيبي ها يومك اخباره ايه.
      امجد : عادي ، انتي عارفه انو جميله متغيرتش من الساعه الكليه والرخمه اللي اسمها وصال كانت هتفتح موضوع الخناقه اللي حصلت زمان لولا نورا انقذتني بصراحه..
      رقيه : هسالك سوال وجاوب بصراحه
      امجد : اومروني يا روكتي ياحببتي انتي
      تضحك رقيه علي اسلوب حفيدها لها : ايه رايك في جميله
      يسرح امجد قليلا ثم يقول: مش عارف بس هي مش عاديه بالعكس مختلفه وعندها ثقه بالنفس غريبه ضحكتها حلوة مع اني مشفتهاش قبل كدا بس شوفتها بتبسم ابتسامه عريضه كدا وكانت ساحرة فبالك بئا لو ضحكت هي عبارة عن شيء جميل غريب جذاب يومي مبحسهوش يكمل غير لما اشوفها حتي لو مش هتكلم معاهاا
      رقيه : بتحبها يا حبيبي ،ثم تستكمل مسرعه وهتسبني لوحدي
      امجد : حيلك حيلك يا روكا اولا مش هسيبك ابدا لوحدك ثانيا ايه اللي خلاكي تقولي اني بحبها ..
      رقيه : مهو كل كلامك بيقول كدا وذكرته بكلامه .استغرب امجد لخروج هذه الكلمات منه ..
      امجد : تفتكري بحبها
      رقيه : ايوة افتكر
      امجد : يمكن يلا بئا عايزة اكل هموت من الجوع
      ************************
      في صباح اليوم التالي وخصوصا في فيلا جميله
      جميله : عليا ، علي الصبح كدا
      عليا : مدام انتي غايبه من الشغل قولت اجاي افطر معاكي ..
      جميله بنعاس : نورتي اقوم من علي السرير واغسل وشي طيب واحصلك ناكل برا
      عليا وهي تذهب : اشطه وانا هاعد برا هستناكي مع عمو ..
      **************************
      تفطر جميله وعليا معا ومن ثم يحتسيان الشاي معا وتتركها عليا لتذهب الي الشركه ، فجلست جميله تقرأ كتاب في غرفتها ، الي ان يدخل عليها والدها..
      شوقي : بتعملي ايه يا جوجو
      جميله : بقرأ روايه يا بابا ، خير ف حاجه
      شوقي : لاء كنت حابب بس ادردش معاكي شويه
      جميله : خير يا بابا
      شوقي : عليا حكتلي انك قبلتي نورا وانها عزمتك علي خطوبتها وقالتلك انك متغيرتيش من ساعة الكليه...
      جميله : فعلا قالتلي كدا
      *****************************

    7. #7
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_7
      شوقي : طيب ومش ناويه تتغيري مش ناويه تطلعي من الجو دا انتي صغيرة لسه وقدامك عمر تعملي في كل اللي انتي عايزاه يابنتي...
      تقاطعه جميله : يابابا حضرتك عارف انو ماما هي كانت عايزاني ابقي كدا علشان محدش يتعود عليا او يضحك عليا انا....
      يقاطعها شوقي : اسمعي يا جميلة انا لما اتجوزت امك مكنتش بتحبني ومكنتش تقدر تقول دا امك كانت بتشوفي فيكي مكنتش بتشوفك بنتها لاء كانت بتشوفك بنتي كانت بتنتقم مني فيكي كانت...
      تقاطعه جميله بحدة : بابا من فضلك ، دي امي ومسمحش لحد ايا كان مين انو يتكلم عليها كلام وحش ، انا عمري مهكرها زي محضرتك عايز ...
      شوقي بحدة : انا مش عايزك تكرهيها انا بقولك...
      جميله بنفس النبرة : كل كلام حضرتك بيدل انك عايزني اكرها..
      شوقي بزعيق : انتي الكلام معاكي بئا ممنوش فايدة.
      ويتركها ويخرج برا الغرفه ويخبط الباب بشدة
      فتتحدث جميله بعنف وبنبرة مخيفها :مش هكرها بردو مش هكرها
      ******************************
      في الشركه
      امجد : جميله جوا
      عليا : لاء هي مش هتيجي انهاردة
      امجد بخضه : ليه حصلها حاجه فيها حاجه
      عليا : حيلك حيلك هي عايزة تريح شويه بس مش اكتر.
      امجد : اوعي تكوني مخبيه عني حاجه
      عليا : هخبي عليك ايه ، والله هي كويسه ولسه فاطرة معاها الصبح ..
      يتركها امجد من دون كلام ويذهب الي مكتبه هائما في عدم حضورها للشركه اليوم
      **************************
      في فيلا جميله شوقي
      جميله بعد ان هدئت خرجت وجلست معاهم ولكن دون ان تتحدث معاهم واخذت تتصفح الجرائد اليوميه ف صمت ،فيذهب ابيها الي مكتبه وزوجته الي المطبخ وجلست جميله وحيدة تتصفح دون ان تهتم بما يحدث حولها..
      احمد : تعالي العبي معايا
      هذا الطفل الذي يبلغ من العمر العشر سنوات ، انه اخيها من الاب ...
      جميله : خلاص الحكايه عيلت اووي ، شيفني عيله علشان العب معاك
      احمد : مهي ماما بتلعب معايا عادي وهي اكبر منك.
      جميله :دي امك بئااا
      احمد بالحاح : طيب يلا تعالي العبي معايا
      جميله بحدة : غور ياض من وشي روح العب في اوضتك مش ناقصه وجع دمااغ ، يلا
      ينظر لها احمد بحزن ويتركها ويذهب الي غرفته .
      تتخيل جميله شخص امامها فتنظر لتجد نبيلة امامها فتنظر لها جميله غير مهتميه لها ثم تنظر لجريدة التي امامها..
      نبيله : دا اخوكي علي فكرة
      ترد جميله وهي تهم بالوقوف وتجمع الجرائد لتاخذها معاها في غرفتها ترد بتريقه : شكرا علي المعلومه الخطيرة دي ، تصدقي مكنتش واخدة بالي ...
      وتتركها وتذهب دون ان تنظر لها او تنتظر منها رد ..
      *************************
      كانت تذهب الي غرفتها عندما لمحت غرفة اخيها وسمعتها وهو يبكي ويقص مع حصل للدادا وهو يقول احمد : انا مش عارف هي مش بتحبني ليه ، دي عمرها ملعبت معايا ، كنت ببقا مدايق لما بابا كان بيسبنا او مبيبتش معانا بس لما ماما قالتلي انو عندي اخت وهنروح نقعد معاها كنت فرحان قلت هتلعب معايا بس هي مش بتلعب معايا خالص ..
      سمعت جميله هذا الكلام فدخلت له
      جميله : وانتا عايز تلعب ليه
      احمد : علشان مش بخرج فبلعب في البيت
      جميله : طيب لبسيه يا دادا ،وتنظر له مستكمله : انا بئا هخرجك انهاردة ونخربها بئااا
      احمد بفرحه : بجد
      جميله : بجد بس متقولش لحد ، هنخرج من غير ميحسو بينا ايه رايك
      احمد : موافق
      جميله : وانا هاروح البس بسرعه
      **************************
      تذهب جميله واخيها الي الملاهي
      جميله : يلا ناكل ايسكريم
      احمد بفرحه : يلا بس انا لسه مكلتش
      جميله : تحب تاكل ايه
      احمد : بيتزاااا
      جميله طيب يلا بينا .. فين موبايلك الاول
      احمد : اهو ليه
      جميله : هاتو اشيلو معايا لحسن يضيع منك
      احمد : اهو ويلا بئا علشان جعاان
      جميله بعد ان اخدت الموبايل واغلقته: يلا يا سيدي
      *************************
      في فيلا جميله شوقي
      نبيله بخوف : لو عملت في ابني حاجه مش هسمحها في حياتي ، دا ابني الوحيد اللي طلعت بيه من الدنيا.
      شوقي : هتعمل فيه ايه يعني دا اخوها
      نبيله بخوف : مانتا مشفتش كانت بتكلمه ازاي الصبح،وبعدين ينزلو من غير ميقولو والكبيرة يقفلو موبايلتهم ..يااارب استر ياارب
      شوقي : هيستر ان شاء الله
      *************************
      جميله : ها خلاص خلصت
      احمد بفرح : الحمد لله ، يلا نشرب حاجه
      جميله : تشرب ايه
      احمد : عصير مانجه
      جميله : لوسمحت واحد عصير مانجه وعايزة شاي اخضر من غير سكر
      ثم تمسك هاتفها وتقوم بفتحه وما هي الا دقائق قليله ويعلن عن متصل لتجده امجد
      جميله باستغراب : هما ممكن يكونو اتصلو بيه
      احمد : بتقولي ايه
      جميله : ولا حاجه ، اشرب العصير
      ثم ترد عليه
      جميله : سلامو عليكو
      امجد بقلق : تليفونك مقفول ليه قلقتيني عليكي
      جميله : واحدة عايزة تريح من الشغل طبيعي تقفله
      امجد بعد ان اطمئن : طيب ف ورق مهم عايز امضاء
      جميله : بكرا ان شاء الله
      امجد : لاء دلوقتي
      جميله طيب جايه وتغلق الهاتف مرة اخري
      احمد : مش عايز اروح دلوقتي
      جميله : مش هنروح تيجي اوريك شركتي
      احمد بحماسه : يلااا

    8. #8
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_التامن
      ثم تغلق هاتفها مرة اخري وتاخذه الي الشركه
      عليا :جميله ايه اللي جابك
      جميله : امجد كلمني قالي في ورق مهم عايز يتمضيء هو فين
      عليا : مش عارفه هو مدنيش حاجه
      جميله : طيب يا حمادة تقعد مع عليا شويه
      احمد : ماشي بس متتاخريش عايزين نتفسح وبعدين نتعشي وبعدين نروح
      جميله : كل دا حااضر شويه وجايه
      **************************
      نبيله بزعيق : يعني مش هتقولي راحت بيه فين
      الدادا هدي : والله ماعرف يا نبيله مردتش تقول
      نبيله بزعيق فاقدة اعصبها : انتي نسيتي نفسك ولا ايه ، ايه نبيله دي ،ايه شيفاني خدامه زيك
      الدادا هدي : العفو حضرتك
      وتتركها وتذهب
      نبيله بزعيق : انتي تقفي هنا وانا بكلمك
      الدادا هدي وهي مكمله الي طريقها الي عرفتها : انا مستقيله
      نبيله بزعيق : احسن ، غوري في ستين داهيه
      *************************
      جميله في طريقها لمكتب امجد تسلم علي اسلام
      اسلام : خشي علي طول هو مستنيكي
      جميله بعد ان دخلت : مسبتش الورق عند عليا ليه لازم اجيلك يعني
      امجد : الحمد لله تمام وانتي اخبارك ايه
      جميله تبتسم : سوري
      امجد : ولا يهمك
      جميله : ها بئا فين الورق احمد هيدايق لو اتاخرت عليه
      امجد بحدة :مين احمد دا
      جميله : مش وقته خالص تسال فين الورق خليني امضيه
      امجد بضيق : اه اهو الورق علي المكتب
      وبعد ان امضو الورق
      جميله وهي تمضي : علي فكرة الورق كان يقدر يستني مش مهم اووي يعني
      امجد بضيق : مهو لو كل ورق قلنا عليه مش مهم ويستني كدا مش هننجز حاجه خلاص
      جميله : اهو خلصت خلاص وتهم واقفه يلا سلام
      امجد يقوم من مكتبه ليلحقها : لا استني سلام ايه لازم نروح نسلم علي احمد ونعتذرله علي التاخير اللي حصل
      جميله : لا خلاص ملوش لزوم
      امجد : والله ميحصل ، هو مستنيكي فين
      جميله :عند عليا
      امجد : طب يلا نروحله
      وبعد ان ذهبو اليه
      جميله : سوري لو اتاخرت اهو امجد جاي بنفسه يعتذر ليك
      امجد باستغراب : دا احمد
      احمد : دا امجد
      فتضحك عليا وتبتسم جميله : ايوة دا امجد ودا احمد
      امجد : انا بعتذرلك يا استاذ احمد علي التاخير
      احمد مازحا : تقبلته
      امجد : نعم
      احمد :خلاص تقبلت اعتذارك
      امجد بسخريه : شكلك دمك خفيف
      احمد : يلا بئا عايز اركب مركب علي النيل
      جميله : طب يلا
      امجد : استنو عايز اجي انا وعليا معاكو
      عليا : لاء انا مش عايزة اروح
      امجد : لاء انتي عايزة تروحي انتي مش عارفه
      احمد : ماشي يلا بينا
      ويذهب عليا وامجد معهم ،ذهبو وركبو مركب علي النيل ثم احضر لهم ذرة واكلها
      امجد : اجبلكم حلبسه
      احمد : ايه الحلبسه دي يا جوجو
      جميله : الحلبسه دي بئا يا سيدي ، دي ...دي..دي حلبسه
      يضحك امجد : الحلبسه مش حلبسه دي حلبسه
      فيضحك امجد وعليا ولكن تنظر له دون ضحك فيسكت ثم يتحدص بجديه : عارف حمص الشام اللي بيتحط علي الكشري من فوق
      احمد : ايوة عارفه
      امجد : هو دا بئا بس بيبقي بمايته وبيحطو عليها طماطم وشطه وكول بئاااا
      احمد : يلا ناكل كشري يا جوجو
      جميله : لازم
      احمد : ايوة جعان عايز كشري
      امجد : وانا مش هحرمك من حاجه يلا بينا
      ويذهبو لمحل الكشري وبعد ان انهو
      امجد : تحب تحلي بايه كستر ولا رز بالبن
      احمد : كستر وانتا
      امجد : وانا كستر زيك وانتي ياجميله انتي وعليا
      عليا : وانا كستر زيكو
      جميله : لا انا عايزة رز بالبن
      يذهب امجد ويحضر لهم ما طلبوه
      احمد : ايه دا يا امجد ، مش انتا قلت هتاكل كستر ولا بتقلد جوجو وجبت زيها
      امجد وهو ينظر له : عيل لذيذ انتا يا حمادة
      جميله : يلا يا حمادة كل بسرعه علشان نروح
      احمد : مش وعدتيني هتشتريلي لعبه
      جميله : بعدين علشان هنتاخر
      احمد بتزمر : لا مليش دعوة عايز لعبه زي موعدتيني
      جميله بحدة : احمد ،قلت بعدين
      ينظر لها احمد ويصمت
      امجد : ايه رايك اخدك واشتريلك انا
      احمد بفرحه : ماشي
      جميله : قلت لاء
      عليا : متبقيش رخمه يا جميله مش شايفه الواد فرحان ازاي ..
      جميله : سوري يا....
      يرن هاتفها ليعلن عن متصل فقد سبق وفتحته وهما ذاهبون لياكلو
      جميله : الو ...خلاص تمام ...انا جايه حالا..سلام
      جميله : سوري بئا لازم نروح فعلا
      احمد : يعني مفيش امل نروح المحل نشتري اللعبه
      جميله وهي تقلده : لا مفيش امل نروح المحل
      امجد : طيب يلا نروح بئا
      فتسبقهم جميله عند السيارة
      وتنادي علي اخيها : أحمد غمض عينيك
      احمد : ليه
      جميله بحدة : قلت غمض
      احمد : اهو
      جميله : فتح بئا دلوقتي
      احمد بعد ان فتح عينيه وجد هذه الهديه المغلفه
      فذهب اايها واخذها و اذا شرع في فتحها
      جميله : لا في البيت
      احمد : لاء عايز افتحها دلوقتي
      جميله بحدة :ليه مصمم تتهزق مني
      فيضحك عليا وامجد عليهما
      احمد : خلاص خلاص يلا نروح
      جميله : ابقي وصل عليا بئا يا امجد
      امجد برومانسيه: من عين دي قبل العين العين دي انتي تؤمري
      تنظر له جميله بدون أي تعابير في وجهها ثم تقول : يلا سلام
      ************************
      تسوق جميله متجه للمنزل
      نبيله بلهفه :احمد ابني..وتأخذه في حضنها وتضعط عليه بشدة الي ان يتوجع
      هنشوف هيحصل ايه لأمجد وجميلة في الحلقات الجاية����
      وهقول تاني انا لسه مخلصتش كتابة الاجزاء فقولو رايكو في اللي قراتوه علشان تشجعوني اكمل وقولو توقعاتكم

    9. #9
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_9
      احمد بالم : ماما بتوجعيني
      نبيله : معلش يابني اتخضيت عليك وقولي قفلت الموبايل بتاعك ليه
      احمد : جميله هي اللي قالتلي اعمل كدا
      تنظر نبيله لجميله فتتركها جميله متجه لغرفتها دون ان تعير لها اي اهتمام ، لتجد الدادا هدي في غرفتها جميله بخضه :دادا خضتيني
      هدي : معلش يابنتي ، انا كنت جايه اسلم عليكي قبل اما امشي
      جميله باستغراب ودهشه : تمشي ليييه
      هدي : خلاص بئا يابنتي انا كبرت ولازم ارتاح ، وبنتي خلاص علي وش ولادة لازم ابقي جمبها وارتاح بئا
      جميله بصدمه : يعني انتي مقررة خلاص وبتنفزي وجايه تسلمي بس
      هدي بحنان : يابنتي يعني انا هفضل لامتا هنا خلاص كبيرت ،وانتي كبرتي ولازم تعتمدي علي نفسك
      جميله وقد تجمعت العبرات في عينيها : يعني هتسبيني ..
      هدي بحنان : هبقي اجي ازورك....
      تقاطعها جميله ببكاء : هتسبيني زي مسبتني ماما ،طيب قوليلي انا عملت ايه غلط وانا هصلحه .
      وقد بدأت تبكي ،والله مهغلط تاني بس متسبنيش ،ثم تبكي بشدة كانها تنتظر ان يحدث هذا الموقف لتنفجر في البكاء ..
      هدي بحنان ودموع : خلاص مش هسيبك والله مهسيبك متعيطيش بس ، اهدي بس ، سوء تفاهم وهيتحل ..
      جميله ببكاء : طيب ليه كنتي هتمشي وتسبيني
      هدي بحنان اخذت تقص عليها ماحدث في غيابها..
      ************************
      نبيله بحدة: سمعت الواد قال ايه ،هي اللي قالتله اقفله ، عايزة تموتني من الخوف ،وعلي ايه دة كله خلاص انا عايزة ارجع شقتي وابقي زورنا زي زمان ،مش هقعد هنا بعد اللي حصل دا ..
      شوقي بهدوء مصطنع : طيب اهدي مش الواد خلاص جه وكان مع اخته وفسحته وجي فرحان يعني بقت كويسه معاه ،يعني مفيش مشاكل تاني
      نبيله بحدة ممزوجه بخوف : وانا ايه يضمني انها مش بتمهد لحاجه كبيرة انا خايفه علي ابني الوحيد اللي طلعت بيه من الدنيا ،ثم يعلو صوتها بعصبيه مش مستعدة اخسرة يا شوقي مش مستعدة
      شوقي : طيب ممكن تهدي وانا.....
      تقاطعه جميله وهي آتيه
      جميله بحدة محاوله كتمانها : انتي ايه اللي عملتيه دا مع الدادا ،ازاي تعملي كدا اصلا
      نبيله بحدة : كنت متعصبه ومفكرتش في اللي حصل وكدا كدا الست كبرت وكان لازم تمشي ونجيب واحدة غيرها
      جميله بعصبيه وغير متحكمه في صوتها : وانتي مين انتي علشان تقرري حاجه زي دي من غير مترجعيلي ،يكونش فكرتي نفسك صاحبه البيت ،انتي هنا ضيفه عندي ،وانا هي صاحبه البيت وتحمدي ربنا اصلا اني خليتك تقعدي مكان ما.......
      يقاطعها شوقي بعصبيه : جميله ..ازاي تكلميها بالطريقه دي، خلاص مفيش احترام ، وهي هنا صاحبه البيت زيك زيها وبعدين....
      تقاطعه جميله بعصبيه غير مهتميه بكلامه وتنظر لنبيله : انتي لو مرحتيش تعتزرلها وتبوسي ايديها كمان لغايه متقولك مسمحاكي مش هيحصلك كويس ....
      واذا بابيها ينهال عليها علي وجه بالقلم
      شوقي وهو يمد يده : احترمي نفسك ..
      تشهق نبيله وكان الصوت العالي لتسمعه هدي وهي في غرفة جميله التي امرتها بالا تخرج مهما حدث فتضع يدها علي صدرها مما حدث ...
      لحظات من الصمت تحاول فيها جميله استيعاب ما حدث من ابيها التي هو اول مرة في حياته يمد يده علي ابنته ..
      جميلة تحاول التماسك ،من البديهي اذا حولت ان تمنع البكاء فتلقائيا ستجد صوتك عندما تتحدث عالي حتي يخرج هذه الطاقه التي تريد ان تخرجها من عينيك.
      جميله بعصبيه وتنظر لنبيله : انتي فكرك القلم دا هيخليني اترجع عن اللي قلته ،فدا بعدك وهتنفذيه ..
      شوقي بعصبيه شديدة : جميله كفاااايه بئاااااا
      نبيله : انتي ليه بتكرهيني
      تنظر لها جميله ولا ترد ولحظات من الهدوء تدير فيها جميله ظهرها لهم وتهم بمعادرة المكان متجه الي غرفتها ، تحركت بضع خطوات ثم رجعت ...
      جميله بحدة: بكرهك ليه ؟ هقولك بكرهك ليه ، بكرهك علشان اتجوزتي ابويا ، بكرهك علشان كبرتي المسافه اللي مبيني وبينه ،بكرهك علشان خلتيه يكدب عليا ، بكرهك علشان خلتيه يخلف وعده لما امي سبتني وقالي عمري مهخليكي تخافي او تحتاجي لحد ،بكرهك علشان في يوم خفت فيه اوي لما اضطر يسافر ضروري زي مقالي وساعتها الدادا اضطرت تمشي علشان عندها حاله وفاة وقعدت في البيت لوحدي وكلمه مرعوبه دي بسيطه عن الاحساس اللي كنت حساه وطبعا هو مكنش مسافر دا كان معاكي وانتي بتولدي ، بكرها علشان بسببك خليتي صورة ابويه القدوه تتهز ، بكرهك علشان عايزه تيجي وتحطي نفسك فمكان مش بتاعك اصلا وانتي عارفه هو بتاع مين ، بكرهك علشان اكتر وقت كنت محتاجه لبابا فيه مكنش موجود وكنت محتجاه اووي يقف جمبي علشان الوحيد اللي مغزلنيش وساعتها قررت اسافرله وادور عليه رغم انو صعب عليا وفي الاخر اداني صدمه اكبر وقت احتياجي خلاني زي مانتي شايفه ، كفايه ولا عايزة تاني
      مع كل جمله خرجت من فم جميله كان صوتها يعلو اكثر فاكثر الي ان وصل اقصاه في اخر جمله ولم تستطع جميله كبح العبارات في عيونها فتركتهم بسرعه وسارعت خطواتها الي غرفتها واغلقت خلفها الباب بل اوصده بالمفتاح وذهب مسرعه الي حضن هدي واخذت تبكي بشدة وحرقه عما وصلت اليه وعما عاشته ،اخذت تبكي دون ان تنطق بكلمه ،

    10. #10
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_10
      ،واخذت هدي تتلو بعض ايات الرقوة الشرعيه عليها ،الي ان غلبها النعاس في حضن هدي ،فاسندتها علي سريرها واطفئت النور وخرجت ....
      **************************
      ذهب الي غرفته بعد ان وجد جدته نائمه لانه تاخر عليها ، فقام بتغير ملابسه ،وجلس علي السرير ممتدا عليه عاري الصدر مرتديا بنطال للنوم ،واخذ ينفس سيجارة ويفكر مع ابتسامه سعادة لا تغيب عن وجه ، كيف حدث واحببتها الي هذه الدرجه ،كيف اكون سعيدا لمجرد رؤايتها فقط ،اخذ يفكر ويفكر ماذا سيفعل ليجعها تحبه لانه لم يتعود ابدا علي ان يتساهل او يفرط في شيء يحبه ،ان غروره صنع منه شخص متملكا..
      الي ان تقاطع شرود جدته رقيه ، لتدق الباب ويأذن لها بالدخول ،بعد ان اطفأه السيجارة..
      رقيه : ايه دا يا امجد انتا لسه صاحي
      امجد : انتي يا نينه اللي لسه صاحيه
      رقيه : الفجر أذن فصحيت اصليه قبل ميروح مني ، وبعدين ايه كميه السجاير اللي شربتها دي ، ايه اللي شغل بالك خلاك متحسش بنفسك وتدخن دا كله..
      وجد امجد جدته عصبيه اثر ما فعله فخشي اخبارها بانها جميله فيؤدي هذا الي ان الجدة تكرها وتمقتها ..
      امجد بتوتر: شغل ، مشاكل في الشغل يا نينه متشغليل نفسك ،وبعدين خلاص مش هشرب تاني انهاردة يلا روحي صلي وادعيلي وانا هاروح اصلي
      رقيه : حاضر ياحبيبي ، وبعدين البس حاجه ، واهتم بنفسك كدا مش خايف لتمرض..
      امجد : حاضر يا نينه، انتي تؤمري
      **************************
      شوقي : هي نامت خلاص ولا لسه صاحيه
      هدي :لاء ، نامت وغطيتها كمان
      شوقي بعطف : طيب ابقي خلي بالك منها
      هدي : دي في عنيا ، عن اذنك يا بيه
      وتتركه وتذهب لغرفتها ، ليدق باب غرفتها شخص
      فتأذن له بالدخول ليعلن عنها..
      نبيله بأسف : أنا اسفه ،انا محستش بنفسي كنت خايفه علي ابني
      هدي برزانه : محصلش حاجه يا هانم
      نبيله :يعني مش مديقه يعني
      هدي : لاء مش مدايقه
      نبيله : طب عن اذنك
      **************************
      في صباح اليوم التالي
      هدي : خلاص يابنتي متنزليش انهاردة
      جميله بضيق وهي تنظر للمرايه :مش هينفع
      هدي : طيب استني شويه ، وانزلي اهو تلاقي حد جه بدل متنزلي بدري اووي كدا
      جميله : عايزة انزل قبل ميصحو ، يلا سلام يا احلي هدهد في الدنيا ..
      هدي : سلام يا قلب هدي من جوه
      **************************
      لم تحاول هدي ان تتحدث فيما حدث امس ،أي بمعني اصح لن تعطي جميله لها الوقت للتتحدث ،وذهبت الي عملها مبكرا في تمام الساعه السادسه!حتي لا تتقابل مع والدها صباحا..
      ذهبت الي شركه لم يكن احد بها غير رجال الامن بالاسفل وهي بالاعلي في مكتبها تتمد علي اريكتها ،وتتزكر وتفكر فيما حدث بالامس ...
      ***************************
      امجد بعصبيه : انا خارج وسيبها
      نرجس (امه): يابني استني نتفاهم
      امجد بحدة : نتفاهم علي ايه ،ازاي تعملي كدا ،اذا كنتي فاكرة اني كدا هتحط تحت الامر الواقع فدا مش انا ومش هروح معاكي والمعاد يتلغي ..
      ويتركها ويذهب وهو يقول : قال عروسه قال وكمان تتفق وتاخد معاد ،ويعلي صوته ..
      امجد بصوت : اتجوزوها انتو
      ويركب سيارته بغضب ويسوق ذاهبا الي عمله..
      بعد ان ذهب الي الشركه اعلنت الساعه عن موعد السابعه..
      بما ان العمل يبدأ من الثامنه فيعلم امجد من عدم وجود موظفين في الشركه ...
      امجد لعامل الامن : البوفيه لسه مجاش ،فاعملي كوبايه شاي مظبوطه وبسرعه ..
      العامل : اجبهالك فين يا امجد بيه
      امجد : تجبهالي في مكتبي ،دا ايه السوال الغريب دا.
      العامل : اصل جميله هانم وصلت من شويه فقلت يمكن حضرتك هتروح تقعد عندها في المكتب
      امجد باستعراب: جميله جدت المكتب !! بدري اووي
      طيب خليهم كوبايتين شاي وهاتهم علي مكتبها..
      **************************
      طرق باب مكتبها ،وانتظر حتي تأذن له بالدخول ،فاعدلت من جلستها ،واذنت بالدخول ،فوجدها تجلس علي الاريكه ...
      امجد : ايه يا ست جميله ، ايه اللي جابك بدري كدا مش عويدك..
      جميله بابتسامه : صحيت بدري ياسيدي فقلت اروح المكتب بدل مانا قاعدة في اوضتي ،ولتهرب من الموضوع سالته : وانتا جي بدري ليه..
      امجد :امي يا ستي
      جميله بعدم فهم : طردك من البيت يعني !!
      امجد : دي مبتصدق اخد يوم اجازة ،لا دي جيبالي..
      ليقاطع كلامه طرق علي باب المكتب ،وبعد ان أذن(بضم الالف) بالدخول ..
      عامل(الامن): اتفضلو الشاي
      جميله بعد ان قامت من مجلسها : بنفسك يا استاذ ،كتر خيرك ..
      عامل (الامن): علي يعني يا فندم ،دا فضلت خيرك
      جميله بابتسامه بعد ان اخذت صنيه الشاي : الله يكرمك..
      يذهب العامل ويغلق الباب خلفه ،وتضع جميله الصنيه علي المنضدة الموجودة بجانب الاريكه والكرسي اللتان يجلسان عليهما..
      امجد : ايه لزمتها تقومي بنفسك تخديها منه
      جميله : علشان دا مش شغله ،دا شغلت عامل البوفيه، مش شغل سكيورتي ،كنت عايزة اشرب فنزلت قعدت معاهم وشربت علشان محرجهوش واخليه يعمل شغل مش شغله ..
      رأيكم ^^ بئا وانا بردو لسه مخلصتش وعايز تشجيع

    11. #11
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_11
      امجد : مش فارقه ،مدام موجود يعمل ،مش بياهد مرتب
      جميله : بياخد مرتب علي شغله كسكيورتي مش بوفيه ، وبعدين فكك علشان مش هقتنع بوجه نظرك ، قولي جيت بدري ليه..
      امجد : امي جيبالي عروسه
      جميله باستغراب: ودا يخليك تسيب البيت بدري كدا.
      امجد : شفتلي عروسه وكلمت اهلها وحددتلي معاد اروح اقبلها فيه كمان،ودا كله وجت قالتلي انهاردة انها عملت كدا، مش من حقي ادايق..
      جميله : من حقك بصراحه مدام مقالتلش من الاول، بس انتا هتعمل ايه..
      امجد : انا قلتلها اتجوزوها انتو وانا مش رايح
      جميله : طيب ومامتك هتعمل ايه
      امجد : تعمل اللي تعمله بئا ، انا مش هاروح يعني مش هاروح
      جميله بحدة : يعني عايز تكسف مامتك قدمهم ، يعني عايزها تتصل تقولهم كل شيء نصيب ولا تقفل موبايلها وهما يتصلو فيلقوه مغلق فيفهمو ..
      امجد : عايزة توصلي لايه!؟
      جميله : يعني ايه عايزة اوصل لايه ، متفهم انتا تروح تقابلها حتي لو هترفض بس متحرجش مامتك قدام الناس ..
      امجد : يا شيخه ، يعني لو مامتك عملت كدا هتقابليه
      جميله : ايوة هقبله وبعدين هرفض او لو حصل قبول يعني يبقي هوافق ، بس في العموم مش هكسف امي..
      امجد : هفكر
      جميله بمزاح : وتفكر ليه انتا تتكل علي الله وتروح تقابلها ، وتاكد انها هي اللي هترفضك مش انتا اللي هترفضها ههههههههههههه...
      امجد بنبرة مزاح ولكن في نيته شيء اخر : وهي تطول اقعد معاها اصلا ، دا ولا حتي انتي تطولي
      جميله بضحك : لا مش عايزة اطول ياخويا
      امجد بمزاح : كلااام ، انتي مجواكي بتقولي ياريت اطول.
      جميله ضاحكه : وربنا محصل ، وبعدين انتا شايف نفسك مين يابني ، دي امها دعيا عليها اللي هتوافق عليك اصلا ههههههههههههه
      وقعت هذه الكلمات علي مسمع امجد كالصدمه ولكنه اكمل في نفس نبرته..
      امجد : ليه يعني انتي شيفاني ايه
      جميله بهزار : بلاااااش
      امجد : لا قولي
      جميله مازحه : افتكر اني قلتلك بلاااااش
      امجد : قولي بس كنتي شيفاني ازاي وبقيتي شيفاني ازاي كدا يعني .
      جميله بجديه : شوف ياسيدي في الكليه كنت بتصعب عليا اووي
      امجد باستغراب : بصعب عليكي
      جميلة : ايوة بتصعب عليا يعني كنت بشوفك مش حاسس باحساس الامان او امومه الام في حاجات محتاجها في بيتك ومش لقيها فبتروح الكليه بطلع كل دا علي اللي حوليك انك تبقي القائد او انك تهزقك اللي قدامك وتشوف دموعه دا بيريحك مثلا او بيشفي غليلك شويه مش عارفه بس دلوقتي بئا الموضوع ممكن يكون قل شويه او زاد اكتر سيكا كدا انا مش بقعد او بشوفك كتير علشان اشوف اذا زاد او قل بس يا سيدي..
      امجد بغضب مكتوم : طيب مدام شيفاني كدا وبما اني ملاحظ انك بتحبي تساعدي الناس محولتيش تساعديني لييه
      جميله وقد علمت انه قد تضايق : اساعدك ازاي يعني
      امجد بحدة : كان ممكن تجيلي وتحطي ايدك علي كتفي وتقوليلي انا جمبك متقلقش انا معاك وكله هيتحل ويتعوض ،عارفه كنت هامسك اديكي الاتنين وابوسهم وافضل اعيط وانا عمال ابوسهم علشان ساعتها هحس انو في حد حاسس بيا ،في حد ممكن يخرجني من اللي فيه ،في حد يفهمني قبل دا كله، مش اصعب عليه !!
      ويتركها ويذهب الي مكتبه في غضب ،يتركها دون ان ينتظر اي شيء منها ،بعد ما كان ينتظر منها كل شيء ولكنها خذلته!!
      جميله : يااااربي ، شكلي عكتها علي الاخر ..
      كم ساظل اكتم في نفسي كل هذه الطاقه ،لماذا لم اساعد امجد ،لقد كنت علي حق فيما قلته له ولكني لم افعل شيء ،هل ساظل غاضبه منه ،ام انني لسه غاضبه فقط لم افكر في المساعدة ...
      جميله : يااااربي
      **************************
      تفهمني منذ زمن ،ولم ترد مساعدتي بل لم تفكر في مساعدتي من الاساس ، احبها كل هذا الحب ولم تكن لي ذرة حب بل كله شفقه !!
      ثم بغضب وبيد واحدة يخبط كل ما علي المكتب ليسقط ارضا..
      لم يتحدث امجد جميله في هذا اليوم لقد كان في قمة غضبه منها..
      ***************************
      جميله : هو امجد غايب انهاردة
      عليا : لاء ليه
      جميله : هو قالي امبارح في ورق هيجبه امضيه
      عليا : ايوة فعلا هو جبلي الورق من شويه
      جميله : امجد ولا اسلام
      عليا : امجد اللي جابه
      جميله : طب هاتيه
      قامت جميله بالامضاء عليه ثم ذهبت الي مكتبه ،اعلن باب مكتب امجد عن وجود شخص ..
      امجد : ادخل يا اسلام ،ويابني اتعود بئا تخبط وتخش
      مش تستني اقولك..
      جميله : طيب الكلام دا لاسلام بس ولا ينفع جميله
      امجد بجديه : جيالي بنفسك ،نتورتي
      جميله : ملئتكش جيبلي الورق زي عويدك فقلت اجبهولك انا
      امجد : فعلا في شغل كتير فمقدرتش اجيلك بنفسي
      جميله : لاء مش كدا انتا زعلان من اللي قلته امبارح
      امجد : وهو فيه حاجه قولتيها كانت تدايق
      جميله : هو اللي يدايق اسلوب الحوار من الاول
      امجد : دا بس اللي شاكه يكون زعلني
      جميله : انا مش شاكه انا متاكدة
      امجد وقد ركبته العيظ والضيق من جميله : يبقي حسني من اسلوب حوارك مع الناس علشان متزعلهمش منك ، وبعدين انتي جايه ترغي وناسيه الشغل اللي علينا
      جميله باحراج : طب عن اذنك
      وتركته وذهبت ،لن اتضايق منه علي اسلوبه معي فاسلوبه رد فعل طبيعي لما فعلته ..

    12. #12
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      الجزء_12
      لم يتحدثو الي بعضهم قرابه يومين بل لم يرو بعضهم ليومين
      **************************
      في فيلا امجد سامي
      امجد : دا كل اللي حصل يا نينه
      رقيه : ياحبيبي
      امجد : انا مش مدايق منها انا زعلان بس كنت متوقع منها اكتر من كدا ، فرحت لما لقتها فهماني وحساني، بس فكرة انها محولتش تساعدني دا اللي صدمني انتي عارفه كدا مبتحبنيش ،مش بتحبني يا نينه زي مبحبها..
      رقيه : ياحبيبي مديقش نفسك كدا معانها انها مش نصيبك يعني اكيد هتلاقي اللي هتحبك ان شاء الله.
      امجد : انا عمري محبت حد كدا ولا هحب ومش هفرط فيها بسهوله وهتحبني وهنتجوز
      رقيه حتي تغير الموضوع : انتا قلت لمامتك انك مش موافق
      امجد : ايوة قلتلها
      رقيه : طب متحكيلي حصل ايه معاك
      امجد : هي بنوته عسوله وكل حاجه ، بس تلت تربع الحاجات والحركات اللي كانت بتعملها متصنعه فيها مش طبيعتها ، بس نصحتها وقلتلها بصراحه انتي عارفاني يا نينه مبحبش التصنع..
      رقيه : وايه اللي غير حالك ،وخلاك توافق تقابلها بعد مكنت رافض ..
      امجد : احم احم انا فكرت قلت مينفعش اكسف امي بردو
      رقيه : يارب دايما حنين كدا يابني
      **************************
      انتهاء اليوم في الشركه وصادف كل من امجد وجميلة ركوب المصعد سويا لم يتحدثو لبعضهم الي ان اتي مكالمه هاتفيه لامجد
      امجد : الوو..ايوة انا... (امجد بخضه)ايه ..طيب مستشفي ايه ..انا جاي حالا ..ومن ثم اغلق الهاتف
      جميله : في ايه
      امجد وهو يفكر مع خضته : مفيش مفيش حاجه
      جميله وضعت يداها علي كتف امجد : في ايه قولي
      امجد : بابا جلته في القلب وهو في المستشفي دلوقتي
      جميله : انا جاية معاك
      امجد : متتعبيش نفسك
      ويخرج من المكتب وهو يسرع من حركه قدميه لتذهب خلفه جميله وهي تجري لتلاحقه، فيركب السيارة وتركب معه
      امجد :انزلي يا جميله
      جميله : انا جايه معاك
      امجد بعصبيه وزعيق : اقسم بالله موقتك خاالص ، انا فيا اللي مكفيني ، ومش عايز اشوف خلقتك قدامي خالص انهاردة ، انزلي برا العربيه يلااا
      جميله بعند : وانا قعدت واقسم بالله منازله وهتسوق وانا معاك يلااا
      لم يرد عليها امجد وساق الي الغردقه في اسرع وقت وهما في منتصف الطريق كان يعم الصمت الي ان تحدثت جميله..
      جميله وهي تقوم بخبطه بظهر يداها علي كتفه : متزعقليش تاني علشان بخاف
      ابتسم امجد بل ضحك ضحك بشدة : بتخافي ، ياشيخه قولي كلام غير دا
      جميله : لاء بخاف ومتزعقليش تاني وتخبطه مرة اخري علي كتفه
      امجد : انا اسف اتعصبت زيادة عن اللزوم
      جميله : عادي مزعلتش بس قلت افكرك علشان تصالحني
      امجد بتلقائيه شديدة امسك يداها وقبلها ثم اعتزر منها علي ما بدر منه من كلام لها ، فقام باحراجها بهذه الفعله ادي الي احمرار وجنتها ، وساد الصمت من جديد..
      امجد : بابا عنده ايه يا دكتور
      الدكتور :جتله جلطه في الشريان التاجي بس الحمد لله لحقناها جتله نتيجه صدمه حزن شديدة عليه هو هيقعد معانا كام يوم في العنايه نتطمن عليه وبعدين يقدر يخرج بقعد في غرفه عاديه بس بعديها لازم يعمل عمليه الاسطرة ويبعد اي ضغوطات وقبل ميمشي هقولك علي تعلميات لازم تمشي عليها
      امجد بخوف : ان شاء الله
      وخرج هائما علي وجه من الصدمه
      جميله : ها الدكتور قالك ايه
      فاذا به لم يشعر يقوم بحضنها بشدة ولم ينطق بشء ، كانت من المفاجاة الذي فعلها اخذت تفتحها عينيها بشدة لم تعرف ماذا تفعل الي ان استوعبت ذلك فوضعت يداها اليمني علي ظهره واليسري علي خلف رأسه وقالت في هدوء شديد : استهدي بالله كدا ، ان شاء الله هيخف وكله في الاول والاخر خير..
      لم يرد امجد فقط كان مغمض عينيه لحظات صمت طويله..
      امجد : الحمد لله هو كويس الدكتور طمني ..
      ومن ثم يبتعد عنها
      جميله بعد استيعاب : يعني هو كويس
      امجد بابتسامه : اه الحمد لله
      جميله : وبالنسبه اللي عملته دلوقتي دا ايه
      امجد : كنت فرحان اوي بعد الخوف اللي كنت فيه فمحستش بنفسي بصراحه غير لما طمنتك فبعدت ..
      جميله بحدة: طيب ياريت اللي حصل ميتكررش التاني امجد : اشوك بصراحه
      فتتركه وتذهب فيذهب خلفها
      امجد : اسف والله محستش بنفسي
      جميله : حصل خير
      امجد : تعالي بئا ناكل حاجه
      جميله : يلاا
      وهما في مطعم يتناولون طعامهم لفت نظرها فتاه تمشي مع ابيها فاذا بها تقع فاستوقفها ابيها ورتب ملابسها ونفض ما بها من اتربه والفتاه كانت تبكي حتي يسكتها اخبرها ان يحملها حليب يالبنفأومات راسها بالموافقه فحملها خلف ظهره واخذت الفتاه تضحك وتتحدث لابيها وتخبره ان يجري بها فلبي طلبها ، كانت تنظر لهم جميله وتبتسم وتذكرت مافعله ابيها لها بسبب زوجته فذهبت الابتسامه من علي وجهها ..
      امجد : انا هوصلك ورجع اقعد مع بابا
      جميله : هستني معاك ومش همشي دلوقتي ، كام يوم كدا
      امجد : مينفعش
      جميله وهي تنظر له كانها تتوسل اليه ليوافق : عايزة اقعد
      امجد : ماشي
      رايكم بالتفاصيل لو سمحتو

    13. #13
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_13
      جميله : ايه بئا الصدمه اللي حصلت لباباك علشان تجيله الجلطه دي
      امجد : هو دا اللي بفكر فيه دلوقتي ، هاروح الشركه اشوف ، بس بكرا ان شاء الله
      جميله : ماشي ، هاروح اشوف اوضه في اي فندق
      وهاتصل بيهم اقلهم اني هاعد كام يوم
      امجد : كلميهم انتي وبعدين احجزلك
      جميله : ماشي
      تذهب جميله لتهاتف مربيتها هدي
      هدي : انتي فين يا جميله ،اتاخرتي اووي يابنتي
      جميله: انا في الغردقه ،وهاقعد كام يوم
      هدي : يالهووووي ،الغردقه لييييه
      اخذت جميله تشرح لها ما حدث واخبرتها ان تعرف ابيها ان اقامتها في الغردقه ستطول ومن ثم اقفلت معها وذهبت لغرفتها في الفندق ..
      **************************
      جميله بعدم فهم : يعني ايه
      امجد : يعني مفيش حاجه في الشركات ،كل حاجه ماشيه كويسه جدا والارباح فوق المتوقع..
      جميله بتريقه:ممكن علشان كدا
      امجد :علشان كدا ايه
      جميله بتريقه : الارباح فوق المتوقع ، جتله جله من كتر الفرحه ههههههههههه
      امجد : سخيفه بس تصدقي ممكن هههههههههه
      جميله : طب متيجي ننقله مستشفي ف القاهرة
      امجد : انا فعلا اتفقت مع المستشفي عربيه الاسعاف جايه تاخده
      جميله: طب تمام
      يرن هاتف جميله لترد
      جميله : ايوة يادادا ، من امتا ،طيب مقلتليش امبارح ليه، طيب هتيجي تاني ،انا جايه بسرعه ،حولي تعطليهم والنبي ، مسافه السكه ، سلام
      تترك جميله امجد دون حديث وكانت تجري وهو يجري خلفها الي ان استوقفها
      امجد وهو يتنهد من كثرة الجري : رايحه فين يا مجنونه
      جميله : لازم اروح اابيت ضروري
      امجد : كنتي تقولي كدا من الاول تعااي اوصلك
      وبعد ان كربت
      جميله : سوق بسرعه يا امجد
      امجد : اسرع من كدا ايه
      جميله بقلق : معلش معلش
      امجد : مش هتقولي في ايه
      جميله بقلق: ركز في الطريق الاول ونتكلم بعدين بعدين هنعمل كل حاجه بس نوصل ..
      ينظر لها باستغراب ويصمت ،يسود الصمت الي ان وصلو وتتركه جميله وتذهب دون ان تحدثه..
      *************************
      واذا هي علي وشك ان تدق الباب ليفتح لكي يخرج من الفيلا هذه الانثي التي يتبين من وجها كبر السن..
      جميله وهي تنظر اليها: اخيرا
      فتفتح هذه المرأه ذراعيها لترتمي جميله في حضنها وظلو هكذا لوقت طويل طويل بما فيه الكفايه وحدثتها جميله وهي علي هذا الوضع..
      جميله بحنين : وحشتيني اوووي
      المرأه : وانتي كمان وحشتيني اوووي
      جميله: جايه تقعدي معايا علي طول صح
      المرأه: للاسف لاء
      جميله: يبقي جايه تخديني اقعد معاكي
      المرأه: انا جايه اسلم عليكي
      تبتعد جميله عنها
      جميله بصدمه: يعني سيباني طول المدة دي كلها ووقت متيجي تيجي تسلمي عليا .وتضحك ضحكه خفيفه وتقول في سخريه: لاء عداكي العيب وازح بصراحه..
      المرأة : اسمعيني يا بنتي ،انا مش مرحب بيا هنا
      ومن ثم تنظر لشوقي ..
      جميله تنظر لوالدها وتتحدث بحدة : انا مصدقت هي تيجي تروح عايز تمشيها ماما لازم تقعد معايا
      شوقي : مش في بيتي
      جميله تمسك بيد امها : يبقي استني يا ماما هجهز شنطتي ونروح نقعد في اي حته..
      شوقي: انتي مصرة بئا
      جميله بدموع : دي امي يا بابا وانا مصدقت هي تيجي واشوفها ابوس ايدك تسبني اقعد معاها..
      شوقي :موافق خليها تقعد معاكي في الاوضه ..
      تنظر لها جميله بفرحه تعالي يا ماما اوريكي اوضتي
      ***************************
      جميله بسعادة بعد ان جلست هي ووالدتها علي السرير: انا مش مصدقه ،انك قدامي دلوقتي ، تنتي عارفه انتي هتحبيني اووي انا بقيت اعمل كل اللي قولتيلي عليه زمان وانا قوحتك فيه بقيت بضحك بحدود وابتسم بحدود ومصحبش اي حد كل البنات في الكليه مكنوش بحبوني علشان كنت بصدهم في الكلام وتضحك بس طبعا ميهمنيش اهم حاجه اني لما اقبلك اكون زي مانتي عايزة ، اه عندي صحبه واحدة بس والله العظيم محترمه وكويسه يا ماما ، بقيت بتكلم بحدود وبقيت علي طول ساكته ومبتحركش كتير كمان زي مكنتي عايزة ، معلش يا ماما دوشتك برعي بس والله مبتكلمش كتير ...
      ثم تنظر لها والدتها وتأحذها في حضنها مرة اخري
      جميله بحنو : بحبك اوووووي يا ماما
      الام (نهي) قد بدأت في البكاء: وانتي كمان يابنتي وحشتيني اووي.
      جميله: والله يا ماما لسه عارفه من الدادا انك جيتي مرتين قبل كدا لو اعرف كنت جيت علي طول
      نهي: حصل خير يابنتي
      جميله : طيب بتعيطي ليه دلوقتي
      نهي ببكاء: انا ظلمتك كتير اوي يابنتي ،انتي بسببي بقيتي شخص محدش بيحبه .سامحيني يابنتي انت اسفه..
      جميله : انا اهم حاجه عندي انك جيتي دلوقتي ،وانك هتقعدي معايا مش عايزة حاجه تاني ،انتي مش عارفه انا محتاجاكي قد ايه ..
      نهي: وانا كمان يابنتي محتجاكي جمبي اوي
      جميله : طيب يلا ننام وبعدين بكرا نتكلم ونعمل كل حاجه..
      نهي : طيب يلا اطفني النور وتعالي في حضني زي زمان..
      ***************************

    14. #14
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_14
      اسلام متفاجيء :يعني معملتش اي حاجه
      امجد بسعادة: وكانت هتعمل ايه يعني ،وبعدين هو كان قصدي ،مقلت من فرحتي انو ابويا بخير حضنتها.
      اسلام : الموضوع دا جالك علي الطبطاب بردو..
      امجد : اووي بصراحه ،بس ربنا يشفي ابويا يعني، بس هي بت جدعه فعلا ،واستجملتني وقت خنقتي وغضبي ،اظاهر حبي ليها مكنش من فراغ...
      اسلام : مانتا مبتقعش غير وانتا واقف يابن المحظيظ هههههههه
      ويضحك كل منهما ....
      امجد : يلا بئا يا اسلام ، انا تعبتك معايا روح نام في البيت ، انتا سهرت معايا فيما فيه الكفايه
      اسلام : بطل هبل ياض ، قال بما فيه الكفايه قال ، دا انا افورت في وجبي يا جدع ويضحك امجد واسلام معا..
      امجد : طب يلا ياعم الافور من هنا وابقي تعالي الصبح تكمل افورة
      اسلام بجديه : عيب عليك والله لابات معاك ، بتكلم في ايه.
      امجد مازحا : كدا تبقي صاحبي ومجدع وكفاءة
      ويضحكو معا ثم يستكمل : بس اموت واعرف اتوترت ليه بعد المكالمه ، وكانت عايزة تمشي ومشيت من فير متسلم او تشكر وكانت طول الطريق سرحانه..
      اسلام رن هاتفه ليعلن عن متصل وهي خطيبته ،فيرد ويترك امجد في شروده!!
      ***************************
      باسم : مالك يا نكديه
      وصال : بقالي فترة مشتفتش امجد ، وحشني اووي يا باسم
      باسم وهو بيعيب عليها : وحشني اووي يا باسم ، يابت متتقلي كدا ومتبقيش مدلوقه كدا يازفته..
      وصال : يعني اتقل ازاي دا علي اساس انو معايا واتخنقنا ، دا مش معبرني اساسا
      باسم بجديه : مهي الحياه كدا تخليكي تحبي اللي مش ليكي
      وصال : قصدك ايه
      باسم : مقصديش ،انا رايح الشغل يلا سلام
      وصال : لاء استني
      فيتركها ويذهب ف طريقه دون ان يعطيها اي اهتمام
      **************************
      هدي : خلاص بئا يا جميله هتفضلي زعلانه من ابوكي لحد امتا
      جميله: يعني مش شايفه بابا كمل عليا وكان مش عايز يقعد امي معايا لولا اني ضغطت عليه
      هدي : ربنا يهدي الجميع يابنتي
      ************************
      اخذت جميله صنيه الافطار ودخلت غرفتها لتجد والدتها مستيقظه..
      جميله بسعادة: صباح الورد ياست الكل
      نهي : صباح الخير والسعادة عليكي ياحببتي
      جميله : طب يلا بئا ياست الكل سيبي السرير دا وتعالي نفطر سوا
      نهي وهي تقوم من مجلسها: لاء سبيني افطر انا هنا وانتي روحي افطري مع ابوكي مش عايزة اغير حاجه اتعودتي عليها.
      جميله : لا انا اصلا مش متعودة افطر معاهم قليل جدا لما اكل معاهم اصلا مرة كل شهر كدا متقلقيش مش هتغيري حاجه..
      نهي وهم ياكلون : انا سمعتك ف المطبخ بتكلمي هدي انك متخانقه مع باباكي في ايه ياحببتي متخانقين ليه..
      جميله:بابا اتجوز زي مشفتي كدا ومش ساكت علي كدا كمان عايز يركبها عليها ..
      نهي: هو ابوكي معلمكيش انو عيب تتكلمي عليه كدا
      جميله: ياماما انا بتكلم معاكي بس وبعدين بتدفعي عنو عادي بعد متجوز وعاش حياته عادي بعديكي ومش بس كدا وبعدني عنك كمان ..
      نهي : انتي عارفه ياجميله انا لما عرفت انو اتجوز فرحت اوي ، شوقي كان بيحبني حب لدرجه ان اللي حوليه كانو فاكرين انو هيتعب لو اتطلقنا ،انا اتجوزت ابوكي غصب عني ابويا اللي جوزني وانا كنت بحب واحد تاني ،اللي كان بيخليني اكرهه انو كان عارف اني مبحبهوش وبحب واحد تاني ،كان بيحاول يعوضني ويجبلي كل اللي عايزاه بس فكرة انو عارف ان قلبي مع عيره خلتني مقبلش منو حاجه حتي انتي كنت بشوفك فيه ، كنت بشوفك بنته هو مش بنتي كنت اضربك قدامه علشان اغيظه وكنت ازعقلك لما تضحكي كنت بشوفه هو اللي بيضحك ، لغايه اخر مرة ضربتك فيها وكسرتلك دراعك ساعتها وافق انو يطلقني بس بشرط مشفكيش خالص ، وانا وافقت ..
      واخذت تبكي بحرقه بحرقه شديدة علي فعلتها هذه ،ظلمتك يابنتي ومكنش ليكي ذنب
      جميله بجديه ويتبين الحزن من مظهرها :انا مسامحاكي علي فكرة ..
      نهي وهي تبكي ونظرت لعا باستغراب : مسمحاني بعد كل دا ! دا انا غيرتك يابنتي
      جميله : طب مانتي كنت بتحبي واحد تاني وبابا ظلمك لما عايشك معاه غصب عنك واهو هو اتجوز واحدة كانو اصحاب وهما ف الجامعه وكل واحد اتجمع واتجوز التاني ..اللي حصل حصل المهم انك مش هتبعدي عندي تاني
      نهي : مش هبعد يابنتي مش هبعد
      جميله : كمليلي بئا عملتي ايه بعد مطلقتي من بابا
      -لو مفيهاش اسأت ادب ياريت تقولو رايكم وبلاش تكملي دي وتسكتو قولو كملي وراي ،لو مفيهاش اسأت ادب يعني ����

    15. #15
      • ريشـہ مـبـدع
      تاريخ التسجيل
      Jul 2017
      المشاركات
      500
      معدل تقييم المستوى
      30

      افتراضي رد: رواية البقاء لمن يحب

      #الجزء_15
      نهي : عشت ف بيت ابويا ، سنتين كنت قاعده معاه لغايه متوفي واتفاجاة بيه جتي بيعزيني ، وابتدات حكايتنا الحب القديم رجع وطلب يتجوزني ووافقت ومرداش غير بفرح كبير ليا ،وعزم كل الناس ، بس ياستي طبعا كان نفسه ف عيل بس محصلش نصيب رغم انو لو اتجوز حد تاني يخلف وانا لو اتجوزت حد تاني اخلف ، بس احنا الاتنين مع بعض مينفعش كان حاجه صعبه ف الاول وبعدين تخطناها لغايه متعب كان بعديها بتلت سنين تعب جامد ساعتها قرر يتجوز وانا اللي اختارتله العروسه ، بس ياستي فضلنا عايشين مع بعض وهو عدل مبنا جاب تلت ولاد وبنتين وانا يعتبر اللي ربتهم كانو بيقولولي يا ماما لغايه لما الحب اللي مبنا اتطفا فطلبت انو ابعد شويه عدي تلت سنين واحنا بعيد عن بعض ولسه انا عايشه هنا ف بيت ابويا وهو عايش برا بس بيتصل كل فترة بطمن عليا
      جميله : ازاي الحب اتطفا مبينكو
      نهي : علاقتنا بقت باردة بقي كل واحد يعمل حاجات اللي التاني بيحبها علشان يثبتلو انو بيحبو بس الحب اللي موجود ف العينين دا مش موجود اختفي ساعتها قررنا سوا ووقت مبيبقي مخنوق القيه بيخبط علي باباي بس اصحاب بردو ف الاول والاخر
      جميله : كانت قصه حب حلوة اووي
      نهي بابتسامه تذكر : حلوة جدا
      *******************
      نبيله: انتا لسه بتحبها
      ينظر لها شوقي لحظات ثم ينظر الي الجرنال الذي كان يقرأه دون ان يرد فتركته نبيله ودخلت غرفتها ، لتاتي هدي اليه
      هدي : جميله بتقولك انها مش هتروح الشغل الفترة دي ولا هتابع حاجه
      شوقي متفهمنا : خلاص ماشي ، انا هاروح اشوف الشركه والاخبار هناك ايه واجي
      وذهب شوقي لتبديل ملابسه
      ********************
      نهي : كانت احلي ايام حياتي ،بحزنها وبفرحها وبخنقتها بضحكنا بكلو بس اللي حصل بئا
      جميله : طيب فرفشي كدا ويلا نلبس ونتفسح وتوريني بيت جدو
      نهي : طيب هاقوم البس
      *******************
      رقيه بشفقه : طيب ياحبيبي هتفضل عامل ف نفسك كدا
      امجد وهو جالس علي مكتبه وناظر اليها : عامل ايه يانينه
      رقيه : مبقتش تروح الشغل بدري ولما بتروح بترجع بسرعه وعلي طول قاعد ف في اوضتك وماسك كتب بتقرائها طول عمرك بتكره الكتب دلوقتي مبتسبهاش
      امجد بحزن : زهقت يا نينه زهقت واتخنقت وتعبت بقالي اسبوعين مبشوفها ولا بتيجي الشركه ولما بتصل مبتردش بقيت اشغل نفسي مش عايز اتعلق بيها اكتر من كدا ..
      رقيه : انتا بدمر نفسك كدا مش بتشغلها
      امجد بخفوت: بالعكس انا بقيت اللعب ملاكمه والكابتن بيقولي اني كويس بقيت اقرأ كتير ودا حاجه كويسه جدا كمان هي بتحب القرايه اووي عايز اعرفها بحس وانا بقرأ اني بشفها قدامي ..
      رقيه وهي تنظر بشفقه عليه : انا زهقانه متيجي تخرجني
      امجد : من عنيا حاضر تعالي نشوف ماما ونخرج كلنا سوا
      ************************
      نهي بحدة : لا بئا انتي تفهميني ايه المسكنات دي اللي كل شويه تخديها!
      جميله بابتسامه : هقولك حاضر بس مش وقته يلا نروح الملاهي
      نهي : هو مفيش يوم راحه ابدا احنا بقالنا تلت اسابيع علي النظام ..
      جميله : هيبقي ف راحه لما نروح كل الاماكن ،يلا يا جميل متتحججش قوم البس
      *********************
      كانت تاخذ جميله والدتها وتفسحها في كل مكان وتاخذ صور كثيرة معا ومرت الايام
      جميله : الف سلامه عليكي ياماما
      نهي : الله يسلمك يابنتي وبعدين مالك خايفه كدا دول يومين بس اللي تعتبهم لحد دلوقتي
      جميله : وانتي ناويه تتعبي ايام تانيه بعد كدا ،انتي هتقومي بكرا ونتفسح ونخرج كمان
      نهي بتعب: بصي يا جميله ياحببتي عايزاكي تفرحي ومتقيديش نفسك يابنتي ،انسي كلامي بتاع زمان اللي كنت بعقدك بيه دا ،انا كنت بفكر ازاي اغيظ ابوكي ظلمتك بسبب غبي ياريتك تنسي كلام زمان وتحكمات بتاعت زمان اضحكي براحتك وصاحبي ناس كتير واتعملي بالعفويه بتاعتك دي بتاعت زمان وانسي كلام زمان انك تضحكي بحدود وتبتسمي بحدود وتصحابي مين وتحبي مين والكلام دا عيشي حياتك وحبي واتحبي انا كل يوم بعاتب نفسي علي اللي عملته فيكي سمحيني يابنتي بجد
      جميله بحزن : ايه يا امي الكلام دا انتي معملتيش حاجه فيا وحشه علشان اسمحك عليها
      نهي : طب خديني علي قد عقلي وسمعهالي واوعديني تنفذي اللي قولتهولك دا
      جميله : مسمحاكي يا ماما وحاضر هحاول انفذه انا حجزت عند الدكتور والمعاد بكرا باليل
      نهي : ان شاء الله يابنتي
      جميله وهي تحضن امها : ان شاء الله لما تخفي هحكيلك علي موضوع كدا
      نهي : موضوع ايه يابنتي
      جميله : موضوع كبير ياامي ومحتجاكي اووي جمبي
      نهي : طب متحكي يابنتي
      جميله : مش عايزة اشغلك وانتي تعبانه .خفي الاول وبعدين نتكلم دلوقتي سبيني احضنك.

    صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

    معلومات الموضوع

    الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

    الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

    المواضيع المتشابهه

    1. البقاء للقوى
      بواسطة نسمات الجنة في المنتدى من وحي الاسلام
      مشاركات: 4
      آخر مشاركة: 15-05-2015, 09:47 PM
    2. يا الارتقاء للأفضل أو البقاء بالأسفل
      بواسطة الحقيقة بصمت في المنتدى منتدى المواضيع العامة
      مشاركات: 5
      آخر مشاركة: 17-01-2012, 06:22 AM
    3. هنا آعلنت البقاء وأتمنى لكم الإرتقاء
      بواسطة اغادير الوله في المنتدى استراحة المنتدى
      مشاركات: 19
      آخر مشاركة: 25-12-2010, 07:53 PM
    4. بالاك متردد في البقاء مع تشلسي
      بواسطة هيبـة ملڪ في المنتدى استراحة المنتدى
      مشاركات: 2
      آخر مشاركة: 29-04-2010, 09:42 AM
    5. نصارع فيها من أجل البقاء ...؟؟؟
      بواسطة خطاك دمر غلاك في المنتدى استراحة المنتدى
      مشاركات: 2
      آخر مشاركة: 22-04-2010, 03:35 PM

    المفضلات

    المفضلات

    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
    •  
    www.yanbualbahar.com